AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
490

Semester?

cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Tjena killar!
Snart e de semester och det e väl tänkt att det ska bli en liten bilsemester nå´n stanns i sverige.
Tänkte bara höra i största allmänhet om ni vet något trevligt ställe att åka till?
Det är inga bilträffar planerade neråt i landet V.30-V.31 va?

Mvh Johan
Hej,

ena helgen åkte jag till Köpenhamn via bron. Det var trevligt och det är rätt få med poliser efter Jönköping. Bra vägar i Danmark.

Helgen därefter var jag i Oslo, åkte via Dalarna söder om Siljan (Leksand) -> Torsby sedan Oslo. Därefter hem via Karlstad. Vägarna i Norge sög rätt bra, varje fall där jag var (inte tillräckligt norrut för att vara kul antar jag). En bra Sverigekarta rekommenderas, köpte jag på Statoil faktiskt.

Generelt sett inga poliser i sommartrafiken.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Vecka 31 den 3-4/8 är det den fetaste träffen under året, Knutstorpsträffen!!! Den får man inte Missa!

Sen har du även Bilsport Action Meet på Mantorp 3/8

/Per
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Knutstorpsträffen alltså, vart i landet hittar man det då? till Mantorp ska jag iaf, det är givet, var där förra året och det va riktigt bra tyckte ja! Sen har vi juh kinnekulle ring nå´n gång i September va?

Johan
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Gustav: Ja har oxå funderat på danmark, vet du vad det kostar att åka över ungefär?
Sant det om vägen ner till Göteborg, den e inte dum! Men ja ska ta det lungt, dels ska tjejen med och så blir det lite billigare än att ligga på max varv hela tiden.. men gött ska det bli, lite semester är aldrig fel.

mvh johan
Hmm, bron kostar inte för mycket. Har glömt, men runt 200 kr. Det är en kul upplevelse i sig att åka på den.

Köpenhamn var trevligare än Oslo, tycker jag.

Förr att planera sin tripp hemifrån finns det flera bra sidor på nätet, denna är ganska bra (trots att det är shells egen sida :)).

Länk

cruZZe
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
hehe..okej, tack cruZZe..ska testa!
Crusty
Bron kostar 550:- tur och retur för bilister utan Brobizz!!
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Tackar för alla tips, tror att ja kommit fram till vart det bär iväg..blir nog bland annat en tur över bron! :)

Trevlig sommar på er!

Mvh Johan
Var i Köpenhamn denna helgen också :)

Kul och som sagt mycket bra motorvägar i Danmark. Kul att möta upp en svenskregad F360 på motorvägen i Danmark, bilarna flyttade på sig rätt fort...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.