|
|
|
|---|---|
|
Nästan lite pinsamt att be om hjälp men vad att göra.... Min ena angeleye gav upp så jag beställde nya lampor med lite mer vitare ljus, liknande facelift på BMW från 2010(vissa mod). Men jag finner inte hur jag byter dessa, har sökt på tuben, googlat, gått igenom de flesta inläggen här på forumet... Skruvade av en massa saker på bilen igår utan att lyckas få loss lycktar för att undersöka den i jakt på AngelEye lampan... Någon som gjort detta och kan hjälpa mig? -Tacksam | |
| Angel eyes lampan sitter i den inre strålkastare, mitt i som om det vore en vanlig halvljuslampa. Man behöver vrida loss en kvarts slag, sen kan man ta ut gamla lampan, ta loss kontakten, och sätta in nya. Gick på 5 minuter hos mig... | |
|
Jag har vanligtvis inte "tummern mitt i näven", men den här gången vette tusan... Jag har en av de sista 120d med 163 hk från tidigt -07. är den andra strålkastare på dessa bilar? Du har inte någon bild på hur din ser ut? Tack för hjälpen.. |
|
|
Om du blir klokare av denna: Länk Bilden kommer från www.realoem.com där du hittar de flesta delar till din bil... |
|
|
Tack för hjälpen! Nu är de på plats... Dock besviken på kvalitén och styrkan på dem! Vilka köpte du? Tack igen! =) |
|
|
Vilken är angel eyes lampan på sprängskissen, nummer 12 eller? Har försökt byta själv men hittar inte lampjäveln. :) Vänstersidan är så jääävulsk trång. Tack på förhand. |
|
|
Hej De sitter nere i hörnan på resp utsida av lampmodulen. Snett nedanför xenonlampan. En liten slddsnutt med en kontakt är isatt på dom. Vrid ett kvarts varv för att loss dom. På min vänstra sida fick jag plocka bort luftburken för att byta. |
|
|
Hej igen såg nu att du oxå har 130. Luftburken är enkel. Sitter med 2 st bultar i karossen (hylsa 10mm). Lossa dessa och dra sedan bort luftburken försiktigt från fläktinsuget vid njurarna. Då får du gott om utrymme. Den gummidamasken där vid fläkten "klickar" man av. |
|
| Tack så mycket. Ska ge det ett försök i helgen igen. :) | |
|
Är ju helt jävla omöjligt detta... har för stora händer. Är det Nr12 som är lampan i fråga eller? Varför sålde jag E39an.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.