AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.040

Chip/mappning 118d

Hej

Funderar på att få lite mer pulver i oljebrännarn, 118d 143hk varianten.
Är det någon som har provat BSR eller Motonords (bluefin) OBD handprogramerare
kontra TM Chiptunings steg 2 variant som enligt deras siffror ska ge ytterligar lite mer.
Får dom till det bättre än de handprogramerade lösningarna som man kan intallera själv., visar endast max effekt och vrid på deras hemsida inga kurvor.
Tacksam för svar.
mvh
Patrick
Ur
184
Urma
118d -08
Jag har samma motor som dig. Kör med Bluefin och är mycket nöjd med den. I karaktären blir effekt kurvan mer lik en bensin motor. I original utförande tappar motorn effekt vid ca. 3000rpm, med Blufin har du maxeffekten ända tills 4000rpm. Lite lägre förbrukning blir det också.
Bluefin har bra ryckt.
Dock funkar det inte på bilar tillverkade efter typ juni 2010 eller så, gäller all trimning så vidd jag vet (ny kryptering).
(passar på att be om ursäkt för alla mina stavfel mm. i alla mina inlägg, på ovanstående ska det vara en e efter ryckt förstås. Om man nu ficck rätta till dem...)
Tack för snabba inlägg.
Har en sen 08a så det verkar som om det inte skulle va nå problem med kryptering då.
Det jag funderar över med TM Chiptunings steg 2 ar att man hamnar på motsvarande vad en 123d ligger på i prestanda och stämmer det så får man va nöjd, om det håller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.