|
|
|
|---|---|
|
tjena! är det någon som har breda fälgar på sin e46 -03 facelift. 19" 8,5 ET 38 och bak 9,5 ET45 på en e46 , passar det utan modifiering. ja har m-pkt och den är sänkt. tacksam för svar:D mvh | |
| vad jag har fått höra,så tar dom imot skärmkanterna.så jag avråder dig.det blir problem. | |
|
Teoretisk hamnar yttersidans position 3mm närmare skärmkanten jämfört med mina 8.5x19 ET35. Jag har sänkt MYCKET, åker med 235/35 och det skrapar ibland med folk i baksätet. Men skulle du tex valsa skärmarna lite grann (runt 5mm) så KANSKE det skulle gå. Det skulle bli fett iaf! Min bil jag pratar om är E46 Touring -01 Diesel-räsern /Rickard |
|
| ja okej lite tråkigt om däcken ska skrapa i. hittar inge fälger med andra ET så svårt. var ska man köpa snygga 19 tummra:)? men skulle nog vara coolt iaf. | |
|
Vad är det för bil du har? 320, 325, 328? Är det 320 hade jag nog valt mindre. Bilen blir jäkligt trött med 19 tummare. Har du kollat på www.molway.se www.brock.de Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
ET38 hamnar längre in än ET35! 8,5:orna fungerar fint fram 9,5 bör gå in precis bak. Jag har kört utan problem med 8,5 ET35 bak och med ET45 hamnar dina 10mm längre in men fälgen bygger utåt en halv tum=12,5mm jämfört med 8,5:orna. Alltså hamnar fälgkanten bak 2,5mm längre ut vilket kan gå med lite tur och däck ej bredare än 255. Har coupé E46 2004 förresten... /J Surf Or Die!!! |
|
|
det är en 320i limo med facelift jag har. det är ju svårt att få tag på fälgar som passar vill verkligen ha 19" dom flesta sidor är det ju 8,5 och 9,5 bak men det blir ju inte så bra det.. aja få kolla vidare tack för hjälpen mvh :) |
|
|
Jag har 19" 8,5 ET 38 och bak 9,5" ET45 med 235/35 resp. 265/30 på min -03 facelift med m-paket, bilen är sänkt 55/35 och det har ALDRIG tagit i någonstans, inga valsade kanter har jag heller. Det sitter riktigt taight och fint, bak får man inte in ett finger mellan skärmkanten och däcket. Mvh Henrik |
|
|
tight ska det vara, fixa en edit funktion till forumet nån gång.... Mvh Henrik |
|
|
Soda !! Vad har du för däckmärke på dina sulor ? Skall till att lägga på mina 19 CSL-kopior nu till sommarna, som har samma ET som dina.Vet att det är tight på sedan. |
|
|
Kör Falken Fk452, de är ganska smala och är rundade upptill. Fram är det ganska gott om plats kan tilläggas. Mvh Henrik |
|
|
De däcken skall vara bra om det är trångt i hjulhusen,precis som du skriver.Men jag velar om jag skall ha 255 bak i stället för att minimera att däcken skall gå i.Fundera på Toyo Proxes 255730-19 även dessa skall vara bra om det är lite trångt i hjulhusen.Då bilen är en sedan och använd som familjebil med släp ibland. Skall även dit med coiloversats bak/fram |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.