|
|
|
|---|---|
|
Hej, är eventuellt spekulant på en bil med lacken Svart II. Ni som har denna lack, är ni nöjda? Har hört att den är superkänslig och att det är mycket jobb med att hålla den fräsch... stämmer det? | |
|
Känslig? Ja, väldigt. Samtidigt är stenskott och mindre repor relativt enkelt att fixa till med ett vanligt lackstift eftersom det är så lite pigment i lacken. Med rätt mängd ersättningslack syns knappt lagningarna. Vilket i sin tur gör den till ett helvete för en polerare så repor är väldigt svårt att få bort. Vi har inte SvartII men väl en Audi som är brilliantsvart, dvs svart solid med klarlackslager. Vi lackförseglade vår bil omgående med Ditec efter köpet och det var i efterhand klokt eftersom den hitills har varit ett nöje att tvätta den. Jag skulle nog inte välja svart II om jag köpte en ny bil men jag hade inte tvekat om skicket är fint och bilen i övrigt är bra. Det är en helt fantastisk snygg färg när bilen är ren!! |
|
|
Bilen jag tittat på har diverse stenskottsmärken på framskärmen. Jag har sen tidigare dålig erfarenhet av bättring med lackstift, och då var det ändå en duktig person som gjorde jobbet. Men det var å andra sidan på en bil med metalliclack. Menar du att det är lättare att få det snyggt med lackstift på icke-metalliclack? |
|
| Ja det är i alla fall min erfarenhet. Mörka bilar med mindre pigment är generellt enklare med lackstift. Svart som svart, det finns inga fler nyanser i färgen som vid tex silvermetallic. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.