|
|
|
|---|---|
|
Efter katten sitter en lite ljuddämpare. Jag undrar igentligen bara om den dämpar mycket?den ser ju inte mycket ut för världen. Men om man tar bort den blir ljudet mycket annorlunda? Menar inte sista burken utan den som sitter precis efter kat? Gäller alltså bmw 328 e36 kat. | |
| Vet ej hur mycket den dämpar men värt att tänka på är att du måste kapa avgassystemet och svetsa dit en ny rör längd om du skall ta bort dem. Spontant känns det som onödigt jobb, det blir säkert bättre och enklare om du byter bakersta ljuddämparen mot tex en eisenmann variant. | |
|
Jo jag har eisenmann race dämpare liggandes inte monterad ännu. Men Man behöver inte vara rädd för att det blir för klent ljud med bara byte av slutdämpare? MVH Martin |
|
|
En annan fråga som döck upp var: Det sitter ju dubbla kattar på 28 e36 orginal. Räcker det att sätta dit en 100 cells racekat eller måste man ha dubbla? MVH Martin |
|
|
byter du ut mot en 100 cells racekat får du räkna med risk för problem med besiktningen, visst klarar sig en del men många torskar dit eller fuskar sig igenom på olika vis med en 100 cells racekat. Johan S NS 8.29 |
|
|
Jag har bara en 100 cells på min och värdena blev bättre än original. Jag tror inte du heller får problem, men kan inte svära 100% på det. Jag har inte behövt trixa heller med som tex E85 osv. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag såg nu att supersprint hade en decat som ersätter kattarna går ju inte igenom besiktningen men det blir nog en sådan istället. Ett extraktor grenrör Decat supersprint Eisenmann race på slutet. Det blir nog både gott ljud och några hk till eller vad tror ni? MVH Martin |
|
|
Har du köpt extraktor röret ännu? Annars kan jag rekomendera Forzas på Tuningshop.se. Bra pris också. Ljudet på de grejorna kan jag inte svara på. Har själv Extraktor grenrör, race cat. 1 dämpare strax innan bakaxeln och en Japs på slutet. Låter helt perfekt. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Tack för tippset. Har redan ett från schmiedmann. Det ända jag inte har är decaten den ska beställas inom snar framtid. MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.