|
|
|
|---|---|
| sakna min 540 snar är dags o ställa på bilen o köra. | |
| ställde på min iförregår ;) (skåne) | |
|
"sakna min 540 snar är dags o ställa på bilen o köra." Varför har du ställt av den då? Det går alldeles utmärkt att köra en 540 på vintern också. Tror till och med att dom är avsedda att köras i vinterväglag med... |
|
| för att de är för kallt att mecka med bilen på vintern, salt ute och nästan 300hästar på bakhjulsdrift är inte så intressant på vintern :) | |
|
Mecka? Det var ju köra det handlade om. Saltet...det går ju att tvätta bilen ibland. Och 540:n är hur snäll som helst fast det är halt, jag lovar. Inget märkvärdigt alls att köra. |
|
|
Finns folk som inte vill slita på sin fina vagn på vintern. Det e ju på vintern som bilarna slits klart mest. Stenskott från alla grusade vägar och saltet som fräter på bilen. Plus all is och snö som kan skada lacken bla. Och risken att man halkar in i en driva och. Inte kul Så har man en lite speciell bil så kan det vara kul och bevara den i fint skick genom att inte använda den vintertid. En vit 540 med M-Paket känns ju som den klassar i den kategorin. Min 7-Serie jag hade körde jag ALDRIG vintertid. Såg ut som ny! :) Va det svårt och fatta Peter_55??? Den är säker jätte snäll och köra vintertid. MEN man har ju ingen användig för motorkraften vintertid då anti-spin och sladd går i hela tiden. Så man kan ju lika gärna åka en billigare bil då som inte kostar så mycket vintertid. Främst i försäkring och bränsle förbrukning! Vad drar en 540 på vintern nu när det e så kallt?... 1,5 liter/milen i snitt kan jag tänka mig...? |
|
| Jag ska skruva ihop det sista på mtt sommaråka i helgen, sen blir det nog påställning i början på april! | |
| tack craile, höll på att bli galen över mitt argument så ja svarade inte mera ahaha | |
| Skönt att folk är rädda om deras bil ;), en bil är en själ och den ska bevaras med kärlek iaf i min synpunkt :) | |
| jag har alltid ställt av min bilar på vintrar | |
|
"Skönt att folk är rädda om deras bil ;), en bil är en själ och den ska bevaras med kärlek iaf i min synpunkt :)" Jaja... Om alla hade den inställningen så var det ganska tomt på vägarna halva året när Svensson ställer av sina V70. En 540 som det här handlade om, är ju bara en gammal BMW i mängden. Det är väl inget speciellt med dom utom att dom har en skojig motor? Finns ingen som helst anledning att inte använda bilen på vintern också. Så märkvärdiga är dom inte att man inte kan använda dom året om. |
|
| jaså säger du det | |
| Vissa är mer eller mindre rädda om sina bilar , jag hade gärna ställt av min bil under vintern och köpt ett vinter skott trotts att jag har en 523a från 96, men för mig är en fin bil;D | |
|
Jag har 2 st 323 årsmodell 2000, den ena går året runt, och rostar som sjutton, måste rostlagas varje år, medan den andra bara går sommartid, och det finns inte tillstymmelse till rost. Så är man rädd om bilen och har möjlighet att ställa av den är väl det bra. BMW CS #5206 |
|
| ett stor tack för allat som hänger med mig | |
| ett stor tack för allat som hänger med mig | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.