|
|
|
|---|---|
|
Tjen, jag lämna in bilen för solfilm, men jag vet inte om jag skall ha 5% eller 20% kör en svart E91. Vad hade ni valt o varför? Mvh Kevin | |
|
Hade valt 20%. Tycker 5% blir för mörkt på en svart bil. Bilens linjer försvinner lite om man väljer en så pass mörk toning. Hur många rutor ska du tona? Får man fråga va du får ge för de? Är nämligen själv i valet och kvalet om man också ska tona eller inte. |
|
|
Tycker du ska ha 20% eller gärna lite ljusare ändå. |
|
|
Vad har du för inredning? Om du har en mörk inredning hade jag valt en lite ljusare film. Då gör inredningen att filmen ser mörkare ut än vad den egentligen är. Nu vet jag inte om du har kombi/sedan/coupé, kan tänka mig att det gör större skillnad om du har en coupé som jag. Jag tycker det är jobbigt med för mörk film när man kör om kvällar och nätter och knappt ser ut genom bakrutan. Jag kör med en ljus film och jag har alcantara inredningen med svart innertak och jag tycker det ser bra ut! |
|
| Vad kör du med för procent på din då? | |
| Min coupé är också svart och jag kör 15% bakruta och 35% på sidorutorna bak. Det är precis lagom utan att det blir för mörkt. | |
|
Has, Jag skall tona från B-stolpen o bakåt. jag får ge 1800kr, för allt. (GBG) Han andvänder sig av om jag inte minns fel flob eller foppi heter filmen, kommer ifrån Holland. Sigvardsson: Jag har mörk inredning med svart innetak, och alcantara inredning, jag kör en kombi. Det som gör att jag pendlar mellan filmen är för min son skuld. Jag sa att jag ville ha 5%, men då sa han att den tar inte bort solen så bra som 20%. den tar bort solen bäst. Mvh Kevin |
|
| Då hade jag kört på 20% på alla rutorna! Det kommer bli bra det :) | |
|
Kardesh, min bil har 20% fram till B-stolpen och sen framdörrarna 80%. Kom förbi o kolla bara :) "Riktiga män kör diesel" |
|
| Kör en svart sedan med svart inredning o tak. Har 15%bak och 35% ända fram till à-stolpen o det tycker jag blev skit bra. (hade gärna kört mörkare men som alla säger så blir det för mörkt på en svart bil) | |
|
Har lyssnat runt med lite olika firmor vad dom tar för att filma 5 rutor, och den billigaste vill ha 4500:- Tycker det låter mycket om man jämför med dina 1800:- Kevin har fått. Borde man kunna hitta ett billigare ställe? |
|
|
Såhär vill jag ha min toning, vad tror ni det är för procent? Länk |
|
|
jag tror 15% eller 85% som solfilmsmontörerna säger... kan tipsa om toptint i göteborg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.