|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att jag har bytt startmotor på min bil plockade insuget och lite runt om.. MEN till frågan Starta bilen gick suveränt Åkte med den en bit, helt plöttsligt så började den gå sjukt dåligt. Den är orolig på tomgång lite granna med gasar jag händer inte nått den låter dåftburrande bara :) och går ojämt. Men sen efter en stund så funka den helt klockrent igen i 4 mil sen börja den gå dåligt igen.. nu blev den dålig igen undrar va de kan vara?=( Pratas mycket om att det kan vara något insugsmembran vart sitter det? eller va kan det annars vara för fel? tack på förhand | |
|
Alla kablar är kopplat som de ska som du haft av som tex till luftmasse mätare? Alla eventuella slangar som du haft av är på satta igen? Det är riktigt tätt mellan insug och topp? Hade jag vart som dig hade jag gått/synat över sakerna som du haft av en gång till, så du inte missat något. Om allt ser bra ut hade jag gjort felsökning på den och sett vad det ger. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Har tittat idag allt ser intakt ut skrputat startgas överallt och inget hände den e lixom litesåhär den bröddrar lägger man gasen på halvgas så blöddrar den sen efter några sec går den som den ska men minsta lilla ja gasar på så börjar den blöddra igen =( ingen motorlampa eller så lyser så måste ju va svårt o felsöka den på firma då? |
|
|
Har du haft loss batteriet när du meckade med den? Annars kanske det är en ide' att koppla loss det c:a 15-20 minuter och se om datan kan nollas och vad som sker då. Låter som något spökar lite. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.