AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.508

Vilket Oljefilter och Microfilter till min e46 -01 ?

Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Hejsan!

Jag ska byta mitt oljefilter och microfilter på min bmw 320 touring -01

Jag undrar vilket märke bör jag köpa på dem, på mekonomen finns mahle och bosch, eller finns det någon annan hemsida att rekommendera?

Sedan till microfilter, samma märke där bosch och mahle, men det finns med och utan kolfilter.. är det kolfilter orginal eller borde jag köra med kolfilter eftersom jag har AC, eller blir det knas då?

MVH Marcus
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Mekonomen brukar ha Mann-filter med. Alla är väl bra fabrikat. Vet inte om det är kolfilter orginal. Passar båda, så får du ju rening av gaser med kolfilter och inte bara partiklar. Åker du mycket i stadstrafik kan det vara värt kanske.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har köpt på filter på mekonomen några gånger och har alltid då fått mahle.
Spelar egentligen ingen roll vilket märke du väljer av dom två nu nämner, samt det Anders nämner, alla är bra produkter.
På Bmw tar de 300 utan kolfilter och 500:- med.

Enligt de på Bmw Hbg, så själva bil mässigt har det ingen betydelse, men luften i kupe'n blir renare med kolfilter.

Det är upp till dig själv vad du känner för.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Köper du Boschfilter, får du Mahlefilter med Bosch-loggan på....Bosch tillverkar inga egna filter utan köper dem från Knecht Mahle (liksom BMW gör!).

Så länge det är ett kvalitetsfilter, spelar fabrikatet mindre roll!

Jag föredrar aktivt kolfilter - luften känns betydligt fräschare än med vanligt filter.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.