|
|
|
|---|---|
|
Ni som har 325 insug på 328 är ni nöjda? Tycker ni att det är som natt och dag. fördelar är väl effektökningen och varvvilligheten. Nackdelen är väl att man tappar bottenvridet? Är tappen på bottenvridet så stort att man störs av det? vad tycker ni? MVH Martin | |
|
Ja det är en avvägning så som så mycket annat här i livet. Hur är ditt körsätt? Drar du ut bilen ofta på växlarna och har tänkt att kör bana tex, då är insuget att föredra. Jag ägde en Z3 2.8i och gillade det sköna bottendraget men blev varje gång lite besviken på toppvarvet var lite väl slött. Det här blir omvänt, du kanske kommer sakna bottendraget en smula, men det övervins på toppen då den varvar ut skönare med en liten peak än innan. Det är helt klart värt, ink M3 grenrör, kammar och chip = 235hk BMW CS #07491 |
|
|
jag har väll alltid kört lite hårdare så insuget blev ett bra lyft för mig och bilen klart mycket roligare att köra även om jag sällan är upp över 5 strecket. sen när m3 grenrören kom på och bilen bara drar hårdare och hårdare ju mer man varvar blev de helt plötsligt skitkul att köra igen ;) jag hade läckage på vakuum under mitt gamla insug så tappade ingen kraft när jag bytte och fixade felet. BMW ownz |
|
|
Men hur mycket förlorar man i botten? Vilket grenrör från m3 ska man ha? 3,0 eller 3,2? MVH Martin |
|
|
grenrören är likadana till båda modellerna BMW ownz |
|
|
Frrla: Men passar m3ans grenrör direkt mot toppen på 328:ans. Det är ju två helt olika toppar? Måste man modifiera något annat för att få det att passa? MVH Martin |
|
|
Såhär såg min beställning ut Länk Länk sen kapade jag av 2-3dm från avgassystemet och kapade bort DEFekten (bucklan) på de främre röret och sparade mina trianglar (kapade bort från original grenrör) att mäta och passa in rören mot avgas. om de är osammanhängande och dålit skrivet skyller jag på att jag har hjärnskakning... BMW ownz |
|
|
....ja de passar rakt av på toppen.... BMW ownz |
|
|
Okej tack för info. Det får nog bli att inhandla både 325 insug och m3 grenrör. Allternativet är ju Schmiedmanns sportgrenrör till bmw 328 e36. Någon som har erfarenhet om dem? Passform kvalitet osv.? MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.