|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318i -03 som tvärvägrar att starta. Båda kamaxelgivarna bytta och även vevaxelgivaren. Nya spolar och stift. Den får bränsle. Någon som vet var jag skall fortsätta? | |
|
Jag antar startmotorn går - finns det kompression i motorn? Felkoder? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har du använt piratgivare? /H |
|
|
En kamaxelgivare är pirat eftersom BMW inte hade två hemma. Skulle det göra ngn skillnad? Ja Komp finns. Bränsle finns. Den tänder inte. Gnista finns. |
|
| Finns bränsle, kompression och gnista borde det rent förbränningsmässigt hända något kan man tycka. Kommer bränslet ända in i cylindrarna? Sura stift? | |
|
Nya stift. men de blir sura efter några startförsök. |
|
| Har för mig att du skrev i nån annan tråd. Hade du några felkoder? | |
|
har nog fel för dig. |
|
| Ok. Felkoder då? | |
|
Startspärren? ------- //Lövet |
|
| Startspärren bryter även startmotorn, så det måste vara nåt annat. | |
|
Tankat diesel? Spruckna insugsgummin? |
|
| Kolla så inte kamkedjan hoppat, kan vara ok kompretion ändå men motorn startar ej. | |
|
Det är ganska vanligt på dessa motorer att kamkedjan hoppar över några kuggar pga av dålig spännare, värt att kolla så att de står rätt. BMW har tagit fram en förbättrad spännare som du oavsett bör montera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Detta brukar ge felkod på någon av kamaxelgivarna, men det är förstås inte givaren som är trasiga i så fall. Har du otur har även själva skenan där kedjan löper gått sönder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| har du riktig otur så har ventilerna slagit i kolvarna. | |
|
Länk Länk Mvh |
|
| jag höll på att få gråa hår innan jag bytte relä till DME samt även relä till bränslepump, typ 50:-/st. Efter det funkade bilen igen. Om du är osäker på bränslepumpen har jag en extra fungerande liggande (då jag felsökte med denna). Jag bor i Lomma så hör av dig om det är ngt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.