|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Jag är "enögd" på ena sidan av bakljusen på bakluckan. Lossar man lamphållaren sitter det två glödlampor lättåtkomliga men den tredje (övre) får jag inte bort. Det är den som har slocknat...känner mig korkad, är det någon som kan tipsa om hur man gör så är jag tacksam | |
|
sitter dioder som lyser i bakljusen. Dock ej till back och dimljus på bakluckan. Så de är troligen glappkontakt. |
|
| Den tredje är för led-slingan. Brukar ärja och dumma sig där inne så värt att göra ordentligt rent. Är led-slingan trasig så kostar lampan ca: 1700kr på BMW :) Är det höger sida har jag en lampa till salu, dock lite matt och trött i finishen men fungerar. | |
|
Du måste byta hela lyktinsatsen nypris 1700:-. Min LED (den övre) lampa pajjade oxå. Köpte en bättre begagnad från en skrot för 600:-. Var i kanon skick. Inget matt eller så. Kolla hur långt bilen har gått som den är plockad ifrån bara och vilken årsmodell det är. Min var från en 03:a som rullat 13.000. Passade bra till min 04:a som rullat 14.000. |
|
|
Kolla först att du har spänning, har du inte det är det troligen avbrott i kablarna vid gånggärnet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen. Jag har spänning och rengöring hjälpte inte så jag får jaga rätt på en bättre begagnad. Millerone, tyvärr är det vänster sida annars hade din passat min bil perfekt, mina glas är lite matta...:) |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag lödde en sladd mellan eftersom det var omöjligt att få kontakt. Funkade perfekt. Jag tror inte att LEDen går sönder i första taget. Passade även på att ta bort dem och slipade med autosol LÄNGE! Perfekt och billigt! Blackshiningbeauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.