|
|
|
|---|---|
|
har en 320i E46 01:a , känner rätt ofta starka vibrationer som kommer och går hela tiden ibland lite o ibland mer någon som vet vad det kan bero på? mitt andra problem är att bilen accelerar inte bra känns som ja förlorar kraften och ibland återfår jag kraften och den accelerar bra fram o tillbaks hela tiden behöver hjälp o tips | |
|
Inte riktigt samma som mig kanske, men på min var det lambdasonderna innan cat som strulade. Rekomenderar dig att göra felsökning på den innan du fortsätter om du inte redan gjort det. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
kopplade upp den på en dator hos en polare då visade sig att det lambdasonden , o för o vara på den säkra sidan bestämde jag mig att felsöka den på bmw och då visade det sig att det inte va lambdasonden utan kamaxelgivaren samt luftslang men det är åtgärdat nu men känner endå samma sak , vad har du för fel då? |
|
|
Jag hade detta Länk Misständer din något eller den känns bara trött som du skriver mellan åt? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| nej misständer inte går jämn o fint , men så fort jag växlar ner och ska accelera iväg känns det precis som den inte går på alla cylindrar precis som om han tappar kraften men när han kommer upp i fart så är det inga konstigheter , men det sjuka är när jag åker till jobbet på morgonen då han stått ute hela natten så har jag inte de problemet accelerationen känns skön o bra konstigt nog..... | |
|
Låter som något med bränsle/luftblandningen... Tänker då på om bilen är kall vill den ha mer soppa och du säger att den går fint då. Sen när den blir varm, så verkar den få för mycket och sluger sig istället när du stampar på. Kanske ute och cyklar i min tanke gång där :). Kan inte komma på vad det skulle kunna vara just nu??? Inga hål eller sprickor i luft intagen. Luft masse mätaren okej (LMM)?? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| hmm ingen aning , men borde inte motorlampan börja lysa då? | |
|
Behöver det inte göra alla gånger. Men tycker det låter som något strular ang luften. Får för lite luft när den är varm som sagt (för mycket soppa) som jag nämnde ovan. Men sen tycker jag samtidigt att Bmw borde sett det. Har du gjort en ny felsökning efter du bytte de förra delarna? Bmw bör göra den gratis åt dig för det hör ihop med den du gjort tidigare. Jag gör så på min när jag ändrat något för att vara mer säker. Som tex idag när jag fann felet med lambdorna, så jag ska dit på fredag igen och kolla så allt är okej. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Likaså att vissa utav fel sakerna kan höra ihop så att säga. Jag hade nog tagit den till Bmw igen och när du är där så kan du koppla loss kabeln till LMM och blir det något fel meddelande så kan de nolla det direkt åt dig när de endå har datan kopplad. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| okej men nu va de ca 1 månad sen den va på lagning kan jag endå åka dit o felsöka den utan några kostnader? | |
|
Tycker du bör försöka. Vet inte vad de tar, men det är väl en slant. Vet bara i HBG har de vart snälla och gjort det gratis åt mig. Jag hade förklarat för dem där du vart och de bör vara snälla och hjälpa dig. Frågan är fri alla fall. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| ja jag får väl prova det är ju värt ett försök, tack för hjälpen.) | |
| bilen har nu gått som den ska ett bra tag , idag glömde jag ljuset på , när ja slutade jobba startade jag bilen men det gick inte , batteriet hade gått min kollega gav mig lite ström sen körde jag iväg o då kom det igen kände ingen kraft i gas pedalen liksom inget motstånd inte alls samma kraft o så fort ja gasade på hördes det som om jag hade ett sportluft filter på är helt förvirrad ingen som haft liknande problem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.