|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BilBas försäkring hos Autoconcept som jag köpte hos KVD. De menar på att försäkringen täcker alla drivaxlar men inte något annat. I det här fallet är det bultar och fästningar till bakaxel som lossnat och sedan pajat. De går inte att svetsa eftersom det är aluminum. Hur ska man motivera att det är visst en del av försäkring? Det säger ju sig själv att måste man byta bakaxel till följd av pajade fästningar så ska försäkring gälla. MVH Alex | |
|
Ok! Det skitit sig med autoconcept men jag vill ge allihopa ett bra råd: Skit i garantier när ni köper begagnade bilar i allmänhet och i synnerhet Autoconcept, Det är slöseri med pengar. Skaffa ett bra försäkring istället som BMW Original Försäkring(IF försäkringar bakom den) eller Trygghansa även om det kostar mera !!! |
|
| Angående Autoconcept, det är ingen slump att alla deras försäkringsvilkor är i pdf form. Det är bara de få orden som du hittar i pdf:en som faktiskt ingår men det finns tusentals saker i bilen som kan paja. | |
| Jag har ett annat råd: Läs villkoren! Och bedöm om du tycker försäkringen är värd något. Som sagt, de täcker bara det som det står att de täcker och inte ett skit utöver det. Jag fick en ny servopump monterad utan några som helst problem på en sån där "begbilsgaranti". I detta fallet från AB Svensk Bilgaranti. | |
|
Eller så köper du en bil du kan laga själv....................... |
|
| En försäkring är som bäst när den presenteras...men när den skall verkställas är den som regel värdelös :( | |
| Läs maskinskadevillkoren hos Trygg Hansa t.ex. De täcker en jäkla massa grejer, även elektronik. Och de krånglar inte. Står det i villkoren att det täcks så betalar de. | |
|
Det är så sant att man ska ha en bra försäkring från de stora som bryr sig om sitt varumärke, sin goodwill! Jag skulle tro att Autoconcept har inget goodwill, därför blir det som det blir. Men det är fortfarande intressant hur det bli när en sådan garanti varken på ett tydligt sätt omfattar felet eller säger att den inte gör. Min polare i försäkrings branchen menar på att det ger en chans att vinna case-t mot de, så jag skickade en mejl till Konsumenternas försäkringsbyrå och frågade vad de tycker, så får vi se.. Alla tips i frågan mottages tacksamt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.