|
|
|
|---|---|
|
Hej! Förra veckan hade jag glömt stänga bakluckan ordentligt på vår E39 touring, som var parkerad på uppfarten. Men jag hade låst med vanliga lås & larma-knappen. Morgonen efter stod bilen med sidorutorna nerhissade till hälften (samma nivå på bakrutorna, och samma nivå på framrutorna). Turligt nog hade det inte regnat. Bilen var dock låst fortfarande. Vad kan ha orsakat detta? Jag hade stökat i garaget med nyckeln i fickan på kvällen, och kan förstås ha kommit åt någon knapp på den utan att ha märkt det. /J | |
|
Du har oavsiktligt tryckt länge på upplåsningsknappen därefter kort på låsknappen. Lätt gjort med nyckeln i fickan och bilen parkerad nära. Om du inte är bekant med komfortöppning/stängning av fönstren prova följande: Lås upp bilen genom att hålla in knappen länge (tills alla rutor är nere) Lås bilen genom att hålla in knappen länge (tills alla rutor är uppe) |
|
|
Ah, tack! :-) Jag läste manualen när vi köpte bilen, men det var uppenbarligen inte så mycket som fastnade i hjärnan på mig. Nu har jag varit ute och testat lite, och det var ju inga konstigheter. |
|
|
Stängningsfunktionen är ju bra, men öppningsfunktionen kan leda till vissa trubbel om bilen står parkerad nära hemmet :) Visst kan det vara smidigt om bilen stått parkerad i solen att öppna upp alltihop och vädra ur det värsta av värmen. Har hän mig med, det där med nyckeln i fickan. Det dumma är att man låser ju inte bara upp och larmar av, utan man öppnar fönstren så det syns oxå.. En tidigare jobbarkompis tog en pickup hem från jobbet o lämnade sin E39 på jobbparkeringen över helgen. Alla rutor nere och blötsnö och blåsväder :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.