|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Var inne på BM Autosport och hittade annons på 19" M6 replica. I annonsen står följande: For Normal 3 series and Z3/4 cars we have 19x8.5 et38 front and 19x9.5 et43 rear. Passar dessa till min e91 M-Sport -2007 eller kommer det att se illa ut / ta i någonstans? Vill ju ha så snygg wheel fit som möjligt. Behövs spacers? Tack på förhand! Mvh Jonas | |
| Kommer sitta som en smäck ! Men tycker du skall ställa samma fråga till försäljaren. Mark på BM Autosport, på kontakt mailen. | |
|
Kolla om du kan hitta med ET 34-35 runt om. ET43 bak kommer sitta för mycket innåt tycker jag. Jag har m6 fälgar på 335an med ET 34 runt om sitter perfekt min är dessutom sänkt. |
|
|
Det är väl lite skillnad på coupé och touring vad gäller et?? Jag vill ju absolut inte att de ska sitta för långt in! Men kanske går att lösa med spacers? |
|
|
Sevak: Har du bredare fälgar bak men ändå samma ET på fram och bak? ___ //Ulf |
|
| Jag kör med 8,5 bak och 9,5 bak även carlee82 på forumet kör med denna setup. | |
|
Det är år 2011 och det finns fortfarande inte en Edit funktion. 8,5 fram ska det stå. |
|
|
Det är år 2011 och det finns fortfarande inte en Edit funktion. 8,5 fram ska det stå. |
|
| Sevak: Vart köpte du dina fälgar? | |
| Finns en uppsättning M6 på Blocket som har ET34 både fram och bak...... Lite dyrare än BMAuto men kvalitet kostar..... | |
|
Kommer ej ihåg sidan det va från UK det är made in italy. Jag gav 9000 för mina tror jag. Nikeman: Varför säger du inte bara att det är du som säljer fälgarna? |
|
|
Sevak. För att det är helt oväsentligt i tråden om det är jag eller någon annan som säljer? Dessutom så gillar inte AP admin om man skriver i alla trådar vad man har att sälja. Men att tipsa en person om en länk på Blocket som gäller exakt det han söker lär ju knappast vara något regelbrott. Men ja, till trådskaparen: Det är jag som har en uppsättning fälgar på Blocket att sälja. Knappast någon hemlighet. Dom är tillverkade i Italien av WSP Italy som är en av världens största replikatillverkare av fälgar, som dessutom har en MASSA olika kvalitetscertifikat. |
|
| Men problemet generellt idag är att folk tror att allt är gratis. Dom kikar på nån dålig svart-importörs 19x8" ET45 fälgar som ser för JÄVLIGA ut kvalitetsmässigt, som säljaren själv insett och kränger iväg dom för 6-7000. Sen så mailar folk och gnäller om att köpa mina hjul som nu är från WSP med rätt fitment och är av hög kvalitet för samma pengar. Tyvärr är det många som inte förstår att kvalitet kostar och vill ha "top-notch" så får man lägga en slant extra. | |
| Nikeman: va inte så jag mena utan TS kanske känner sig säkrare i köpet när han vet att det är en forumsmedlem som säljer. | |
| Sevak: Okok :) | |
| Ok, så 8,5 fram och 9,5 bak med ET34 är alltså det absolut bästa för snyggast wheel fit? Inga spacers behövs? Vill inte att fälgarna bak ska sitta så långt in som de gör i dagsläget med vinterpuckarna. | |
| Jonas_325: Med ET 34 och 8,5+9,5 så sitter fälgarna GARANTERAT perfekt på din E91a. Du behöver absolut inte sätta några spacers. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.