AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
924

Motorlja val BMW E36 320i -93

Hej. Nu är det såhär att jag serva min bil sist med Delsyntet 10w-40 Ultra turbo Pennzoil i min BMW E36 -93 för "äffärn" jag var hos rekomendera det

Jag har spanat lite på olika forum och så och kommit fram till att Helsyntet är det bästa för E36an om man kör Årentrunt som jag gör (om det nu är rätt)

Och nu till sommarn tänkte jag serva min bil igen fast med rätt olja vill jag ha denna gång om inte förra var Ok men vill ha det bästa för bilen!

Är märket PENNZOIL bra för E36? ska jag köra samma 10w-40 igen? eller 5w-40 istället med helsyntet?

Bilen har gått ca 26000mil

Tacksam för svar!
Jag hade kört på Helsyntetisk.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Om jag hade haft din bil så hade jag kört på biltemas helsyntet 5w-40. Bra och billig olja som klarar din bils krav på motorolja med stor marginal.

Ett tips. Sök inlägg här ovan på motorolja så kommer du ha läsning i många många timmar framöver, och när du är klar kommer du ha grym koll på vad som gäller :-)
Lycka till!
Tycker helt klart att du skall köra med en helsyntesolja med rätt kvalitetsklassning, det är motorn konstruerad för.
ex
91
exolon
325i E93 2012
röstar också för biltemas helsyntet 5w-40... den är ju överlägset billigast också. du kan ju köra den och byta dubbelt så ofta för samma pris som flera andra oljor.
Kanon.. Ska läsa i andra trådar här med.

Men jag har bestämt mig för Helsyntet 5w-40 får det bli hädanefter!

Tack! Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.