AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.186

Blinkningar med blinkersarna vid låsning av E91:a...?

GT
46
GTV6
330i -06
Här kommer en riktig nybörjar fråga…
Min E91 blinkar alltid två gånger med blinkersarna när jag låser upp, men ibland så blinkar den inte när jag låser!?!?
Dörrarna blir låsta och lampan för larmet (original larm) blinkar, men varför blinkar inte blinkerserna???
Betyder det att något är öppet? Men dörrar och baklucka verkar stängda! Kan det vara fönsterna? (det är ingen taklucka på bilen)

När jag stände nu ikväll efter körning blinkade inte blinkerserna. Men när jag gick ut efter en och låste upp bilen och sedan låste igen utan att öppnat några dörrar, blinkade blinkerserna vid låsning...
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Att lampan för larmet blinkar ska signalera att allt är ok.

Kolla i manualen, har för mig att det står skrivet om signalerna som visas när du låser.
Jo
211
JockeX
Touareg
Något är inte tillräckligt stängt. Alltid när det hänt mig så har inte bakluckan varit tillräckligt stängd.
Läste i en annan tråd här, men hittar inte den för tillfället. Ang blinka eller inte blinka ska kunna ställas in via diagnos program.

Tänkte mest om det är något som hängt sig bara och om det kan hjälpa med att du kopplar loss batteriet 5-10 minuter så systemet nollas.

Om det är en sån simpel ska.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Clintan66 om du scrollar ner en bit så hittar du tråden Bältes varning E46
Mvh ///M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.