AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.808

Michelin ps2 jämfört med ps3?

fredde 7
Som rubriken lyder...Är det ngn som kört på bägge varianterna och som uppmärksammat ngr skillnader.
Tänker främst på vägljud,sltage..????
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har kört på båda men inte på samma bil. Köpte nya PS3 (225/40-18)fram till min GTI förra året och dom känns riktigt bra. Bra styrkänsla och relativt tysta. Slitage kan jag inte säga något om då dom endast rullat några hundra mil.

___
//Ulf
Har kört med båda men också på olika bilar, PS3 225/45/17 och 225/40/18-255/35/18 RFT på PS2. Jag uppfattade faktiskt PS2 som något tystare, trots större dimensioner och RFT.

Slitagemässigt är båda i toppklass. Mina bakdäck PS2 höll i närmare 4000mil, mycket bra för den dimensionen.

Vill minnas att PS3 vann förra årets sommardäckstest i någon tidning.
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Mkt tysta och komfortabla däck båda två, främsta skillnaden enl michelin är våtegenskaperna som är ngt bättre på ps3an.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sen verkar inte PS3 finnas i riktigt låga profiler. Tittade på 245/35-19 och 275/30-19 och där fanns inte PS3 som ett alternativ på t ex Däckonline.

___
//Ulf
Det stämmer att PS3 inte finns i de mer extrema dimensionerna. Dessutom finns de heller inte som RFT men det är ett mindre bekymmer om de skall sitta på en M5-00.
fredde 7
Tack för era åsikter...var nyfiken av den anledningen att jag har ps2 idag och vill helst inte ha ett däck med mer vägljud. Nu vet jag att det är ungefär samma...tystare blir kanske svårt att hitta iomed att det är såpass breda bak.

Runflat är ingenting jag hade tänkt mig...blir väl att lägga ett extra framhjul i skuffen om man ska långt:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.