|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Lite läsning om punka med RFT: Länk |
|
Jag har numera RFT på min 325 och upplever dom som extremt bulriga. Däcken är Dunlop SP sport 225/45-17". Jag har känsliga öron, eller är dom däcken extra bulriga? |
|
|
bullrighet har dock ofta en koppling till däcktryck också ;-) Jag brukar av tradition ha ganska hårt däcktryck på E39, ca 2,9 - 3,0 men mina Kumho Ecsta blir helt klart i bullrigaste laget då, får nog tänka om. Tror jag ska prova gå ner till ca 2,7. Sedan är det en kompromiss man gör. Att ha hårt pumpade däck ger långt ifrån alltid de bästa köregenskaperna, vare sig sett till komforten eller köregenskaperna men kanske det minsta slitaget? |
|
|
Jag har 2,5kg tryck runt om. Låter som fan, redan från låg fart. Vinterdäcken var en viskning i jämförelse (dubbfria Nordman 205/60-16"). |
|
| Jag fick punktering på ett av mina RFT (jag kör inte med RFT längre) och jag kan säga det är rena skiten. Jag fick punktering höger bak, bilen blir spårig och det går inte köra snabbare än 60- 70. Att BMW visar i reklamen att det går styra bilen i höga hastigheter med punktering tack vare RFT måste vara bluff. | |
| Jag visste faktiskt inte om att det var RFT däck när jag köpte sommarhjulen för några veckor sen (annons på blocket). Märkte det först när ja monterad dom igår. | |
| Marin - kan det vara så att du har fått tag på äldre, typ -06/-07, (men oanvända) rft däck? Dessa ska ju vara lite sämre vad gäller ljudnivå och spårighet... | |
|
Jag har fått punktering på RFT och hade inte märkt det om inte i-driven hade sagt till. Den larmade på motorväg och det var fantastiskt bekvämt att köra hem bilen och byta hjul i garaget. Däckfirman reparerade utan diskussion trots at det var RFT. Men min punktering var vänster bak så det kanse skiljer mot Grodan som fick höger bak:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.