|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Keiser// Bägge bilarna som du länkar till saknar navi och läderklädsel och det har den som TS är spekulant på. Läderklädsel har högre värde än sportstolar i tyg. För samma pris av de som du länkar får han navi och läderklädsel och det är mer värt än sporstolar i tyg. Hade varit skillnad om sportstolarna var i läder. |
|
|
Grodan: Helt rätt! |
|
|
Den som är mest glad är nog säljaren. Allt över 160' för den bilen är för mycket. Mvh Marin |
|
|
Roffa// Sen så skall man aldrig köpa en begagnad bil på en firma om man har pengar på kontot. Alla vet vi om att bilfirmor har oftast minst 30.000:- överpris på sina bilar. Nu kommer nån och säger, "ja men då får man garanti". Ja garanti på en begagnad bil hos en bilfirma är mellan 1-3 månader och täcker ingenting egentligen förutom det som har med säkerhet och göra. Exempelvis slitna bromsbelägg. Annars täcker inte bilfirmor begagnade garantier så där värst mycket. Jag skulle aldrig betala 30.000 överpris för en bil hos en handlare. Man oftast mycket mer bil för pengarna via privata annonser. Handlare är endast till för att beställa nya bilar, byta in eller om man inte har pengar på kontot så kan man handla på kredit via dem annars ska man "aldrig" köpa en begagnad bil via handlare. |
|
| grodan: skrev ju just det, värderar man navi och läderklädsel högt så är det en annan sak. Vad grejerna kostade nya 2006 finner jag mindre intressant, du får ändå inte ut det på en begagnad bil. Som jag också skrev tycker jag sportstolarna (eller om det skulle funnits komfortstolar) som en nödvändighet i en BMW, jag sitter inte särskilt bra i std stolar. TS kanske resonerar annorlunda?! Ville dock visa alernativ som många anser är likvärdiga och det tycker jag fortfarande de är. Minns jag rätt var tom den ena en 2007a, vissa värderar det högre. Den andra hade färre mil, det kan väga tungt. TS får välja det han tycker är viktigast. Prutmån bör hur som helst finnas! | |
| Grodan: +1000 | |
| Ska åka till honom strax och jävlar i mig, nu fick jag tänka om. Hade inte tänkt pruta, vi har ett överrenskommet pris på 175 000:-. Men nu funderar jag på att försöka, men det känns inte toppen faktiskt. Hm... | |
|
En grejj bara. Han lämnade som sagt in den på service på min förfrågan och gjorde en allmänn kontroll. De upptäckte glapp i styrleden och bytte sålunda den. Lär väl ha kostat ett par tusen? Med tanke på att han bekostat denna genomgång så känner jag inte behovet av att pruta mer. Tror jag gör en hyfsad affär ändå! Men tack för alla inlägg. Vänligen Sweper |
|
|
Jag köpte den för 170. Nu måste jag bara hitta en parkering, för det har jag ingen. Man kan inte tänka på allt. Köpte också ett hus ikväll. Check, check. |
|
| Grattis. Välkommen in i gänget. :) | |
|
Bra jobbat sweper! :-) /Erik |
|
|
Jag gick igenom samma resa för 6 år sen. Nu återstår bara att byta ut kärringen också! *haha* |
|
Roffa1 |
Helt rätt, kärringar är färskvara;-)) bör bytas ofta.. |
| Haha, tur att dom inte är här inne och hänger :-) | |
|
Trodde inte att något materiellt som en bil någonsin skulle kunna få mig att känna mig lycklig. Bilen är oerhört fin och jag är helt fantastiskt nöjd. Damen min kommer jag hänga med länge till, vi väntar första barnet i maj. Så, "riktig" bil, hus och barn. Nu händer allt. Behöver inte många fler nya projekt på ett tag känns det som. :) Hoppas bilen håller ett tag *håller tummarna hårt* |
|
|
Jag tyckte 3-serien var lite liten redan vid första barnet och för en månad sen fick vi en flicka. Så jag är glad att jag valde en E61. Två vagnar bredvid varandra går precis in. Hus har jag redan men jag kommer troligtvis bygga ut med ett nytt vardagsrum, kontor och biorum. Kommunen vill sälja tomten framför mig men de vill ha ut ytterligare en avgift för vatten/avlopp. Så fort jag slipper den avgiften slår jag till. sweper>>Grattis till bil och husköp. Nu får du hänga med andra pappor här och diskutera viktiga frågor som vilken bilstol som passar och vilka fälgar man ska köpa till barnvagnen ;) |
|
|
Ja E91 är inge kul bil med barn. Går bra sålänge barnet sitter i sin första stol (babyskyddet). Men sen när den är 9 mån och behöver en riktig bilstol som ska vara bakåtvänd så sitter du som en skridsko framför stolen. Inget kul. Sålde våran direkt när vi fick barn! Aldrig vart på maken så liten bil. Audi A4 som ska vara i samma klass är betydligt större! |
|
| Barn och bilbarnstolar i E91 funkar utmärkt. | |
|
Alt är relativt. Vi klarade vår småbarnsperiod galant med tvådörrars E30:) **BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Vad tycker ni jag ska tänka på vid bilbarnstolsköp? Har noll kunskap, finns det bättre och sämre märken? Ska jag köpa begagnat eller nytt? Vilket pris kan man förvänta sig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.