|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej! För första gången i mitt halvlånga liv skall jag köra BMW tänkte jag. Ska hämta denna imorgon: Länk I mycket gott skick samt nyservad och klar med allmän kontroll på min förfrågan. Vad säger ni, gör jag mitt livs sämsta eller bästa affär, eller någonstans mittemellan? Kommer jag bli nöjd, ni som har lite erfarenhet av BMW? Mvh Per | |
| Grattis! Mycket trevlig bil och motor. Du kommer säkert bli nöjd. Vad fick du ge för den? Såg ut att vara viss prutmån i annonsen. | |
|
Grattis har haft 7 BMW och har aldrig haft annat än vanlig service och bromsar Är jä... nöjd med min sista Kan förstå dig att du nojar lite dagen innan men du kommer att bli nöjd Välkommen i träsket och försök sen att byta till ngt annat mycket svårt Ha deT |
|
|
Är faktiskt inte så nojjig, ligger och budar på ett hus också och det tar mer av min energi. Jag var mycket nöjd med bilens skick och säljaren var riktigt trevlig så därför prutade jag inte mer än ett par tusen. Jag brukar resonera så, är saken och säljaren till all belåtenhet så betalar jag för mig. Hoppas verkligen att inte bilen ger mig mycket bekymmer, snart kommer första barnet och som ni förstod av inledningen så är jag och min sambo även i flyttfarten. Vänligen / Sweper |
|
Roffa1 |
Tycker priset är på tok för högt satt, det är väl en privatperson som säljer bilen? Gjorde en snabb koll på Blocket och det finns bilhandlare som begär mindre för en likvärdig bil. Tippar att säljaren har blivit erbjuden ca 135.000:- i inbyte, så vilket "KLIPP" han gör när du lämnar över drygt 170.000 i rena cash. Jag hade aldrig betalat mer än Max 150.000:- Tänk på att det är en gammal bil som mkt snart gått 10.000mil, och när den har passerat det miltantalet så upphör allt vad som heter maskinskadeförsäkring,osv. Du får då ensam stå för alla uppkomna felaktigheter, detta kan kosta dig skjortan. Det kan bli både många och konstiga fel på dessa bilar. Skulle vilja råda dig att istället titta efter en 2007 som gått långt under 10.000 mil. Eller så prutar du minst 20.000:- |
|
Grattis, alldels perfekt pris med tanke på miltal och utrustningen. Du kommer att blir mycket nöjd. Roffa, du kan väl inte jämföra alla bilar med din bil, kolla på blocket vad en välutrustad 325 E9X i 05-06 med det miltalet ligger så förstår du snart att det är ett mycket bra pris för den bilen. Jag sålde min E90 med samma utrustning förutom switch för airbag och Navi runt 160.000 och den hade gått 13400. Och en touring har dessuton lite högre nypris än en sedan. |
|
Roffa1 |
Gör en koll hos bilpriser, försäljningspris XPW 004 privatperson 156.000:- vid 6.200mil. |
|
Ja men bilpriser och bilpriser, verkligheten säger annat. Det är bara och surfa in på blocket. Varsågod. Länk Jämför gärna utrustning och miltal på de som säljs för 150 eller mindre och de som är dyrare. Då måste de som begär 150 för sina enligt dig vara värda 100. hehe Varför inte göra som så att folk ger bort sina bilar för att de har gått längre än 8000 mil. Eftersom garantier försvinner. Vad ska den garantin vara till? Det är bara spel för galleri, alla vet vi om att en BMW sällan krånglar innan de når 20.000+ mil om det nu inte handlar om rost men då handlar det mer om enstaka måndagsexemplar som drabbas. |
|
|
Tycker varken Roffa eller Grodan har helt rätt. Roffa: Du hittar ingen likvärdigt utrustad bil hos handlare under 175 (som jag gissar att slutpriset stannade vid). Bilpriser.se är ingen bibel, ibland är den uppåt väggarna, men skall du hänvisa till den får du väl i alla fall lägga in rätt data, mil, vinterdäck m.m = 163 900 - 174 700 kr från privatperson. Grodan: Ett mycket bra pris är det inte. Det är trots allt köp av privatperson, inga garantier eller liknande. 160' hade varit ett mycket bra pris! 165' hade varit ett bra pris för båda parter och är fäljaktligen det rätta svaret... Skönt att jag alltid har rätt...;))) /Judge Dredd |
|
| Ja som LLoyden säger, men samtidigt kollar man på utrustningen och miltal på den bilen så ligger den bra i pris även om det är 170 och inte 165 som du säger. :) En handlare skulle utan några tvekan som helst ha minst 185.000 för den bilen. | |
Roffa1 |
Eftersom TS köper bilen privat så ska ju naturligtvis priset vara reducerat, många säljer sina E9X just när mätarställningen närmar sig 10.000mil. Detta p.g.a rädsla för att själva få bekosta alla dessa konstruktionsmissar bilmodellen är behäftad med. Som tex felkonstruerad topp med för trånga oljekanaler, huggande koppling, tändningslås som strejkar, rattlås som går i vid färd, och inte minst den smygande rosten. |
| Roffa, du verkar inte så glad över din kärra, ska du sälja den kanske och skaffa något annat ? | |
Roffa1 |
Jag är helnöjd med min E90, däremot så har man från fabriken täppt igen dräneringen till bagageluckan vilket gjort att den rostat i förtid, men förövrigt är bilen utmärkt. Förväntar mig att få den skadade luckan utbytt inom kort. |
|
Jag tycker det är ett helt ok pris för en välutrustad och till synes välskött bil. Alla beg bilar är mer eller mindre unika därför tycker jag det är svårt att tvärsäkert uttala sig om en bil är dyr eller billig utan att sett den i verkligheten. Det jag skulle sakna är sportstolar, men det är en smaksak. Lycka till med bilen och välkommen till BMW familjen! --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En bil är värd lika mycket som någon vill betala för den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Knappast ett klipp. Håller med Lloydan, den måste ner lite till. Tror också att 160-165 är ett rimligt pris. Men bilen ser fin ut så du blir säkert nöjd ändå. Fokusera på husköpet där är det desto viktigare att allt blir rätt än om du betalat 5-10.000 för mycket för en fin bil. |
|
|
Även jag tycker priset är i den högre skalan. Sen kan man ju inte alltid jämföra med den som ligger lägst, det handlar ju om ett span. Den aktuella bilen har navi och läder men saknar sportstolar (?) vilket iaf jag ser som ett stort minus. Ett alternativ jag fick upp direkt är denna: Länk och denna: Länk Finns ytterligare några stycken ute till försäljning som är likvärdiga. Om man inte värderar just navi och läder väldigt högt vill säga. Tycker nog följdaktligen att det finns lite prutmån på priset. Mer än 165' skulle inte jag ge! |
|
|
Ok Roffa jag förstår, jo jag har sett din tråd. Tycker mig bara se mycket negativt och därför undrade jag =) Men kul att du är nöjd iaf, hoppas det löser sig |
|
Roffa1 |
Om TS nya objekt saknar sportstolar så är ju bilen i det närmaste helt KALL på begagnatmarknaden. (helt ointressant) Tycker att silver obj i Keisers första länk ser betydligt mer prisvärd ut. Den har dessutom större marginal till när maskinskadeförsäkringen upphör. |
|
i 99% av fallen är maskinskada värt 0kr så varför hänga upp sig på det? ------- //Lövet |
|
|
Roffa: TS hämtar sin bil idag så du kanske kan låta honom glädjas lite över det...:) sweper: Tror du kommer bli jättenöjd. Kan bara instämma i det BjörnB skrev: "Fokusera på husköpet där är det desto viktigare att allt blir rätt än om du betalat 5-10.000 för mycket för en fin bil" Välkommen i gänget! Mvh lloydan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.