AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.528

Sverige-Genéve tur och retur, bilmässan

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
I onsdags startade vi vår resa från Fagersta till Genéve. Turen gick först till Norrköping där vi lämnade av vår hund till svärföräldrarna och mötte upp resten av resesällskapet. Totalt var vi fem personer som tog plats i en 2011 års Mercedes R-klass 350 cdi 4-matic. Färden började vid kl 20.00 från Norrköping och vi var framme i Genéve på Torsdag eftermiddag. Fredagen ägnades hela dagen åt att gå på bilmässan. Mkt roliga bilar var det må jag säga, det var ganska mkt folk och emellanåt var det kö för att kunna provsitta bilarna trots att mässan hållt på en vecka.

Vägen mot Sverige påbörjades på lördag vid 16-tiden och vid 11 snåret var vi framme i Norrköping igen. 190 mil med en snittfart på 110 km/h hade avverkats. Dock så åkte vi färja mellan Rödby-Puttgarten. Snittfarten baseras på tiden bilen var igång.

Bilen var mäkta skön att åka långt i, tyst och behagligt även i höga farter. Luftfjädringen var lite svampig i högre farter än 120 om comfortläget var aktiverat, vid automatläge så styvade bilen upp sig markant. Det är ju ändå en minibuss. Autoläget inkopplat och farthållaren på 180 var inga som helst problem, stabilt, tyst och fint.

Många timmar i bil på kort tid, men R-klass imponerade på så sätt att den kunde frakta oss snabbt och bekvämt. Men vidare roligt var det inte, och frågan är vem som köper en minibuss för dryga 900 000:- som vårt exemplar betingade....En välbärgad flerbarnsfamilj kanske.

Mvh Martin
ROADTRIP!!!!!!!!!!!!!!!!!! Låter som en riktigt rolig resa. Mercan är en grym långfärdsbil.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Såg nu när jag läste inlägget att jag skrivit en del syftningsfel etc. Var ganska trött igår ändå :)

"Många timmar i bil på kort tid" - Motsägelsefullt... menade egentligen bara många timmar i en bil under några dagar....

"Men vidare roligt var det inte," - Mercan var inte speciellt rolig att köra, men resa var så klart rolig, och roadtrip är aldrig fel :)

Mvh Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.