AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.357

Såhär skall en annons se ut, perfekta bilder

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
....synd att det saknas drygt 1MSEK på kontot :(

Länk
Jag saknade en bild på motorutrymmet annars top notch! Undra om banken skulle bli misstänksam med en faktura som belastade byggkreditivet lite extra :)

Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilderna är tagna nånstan i Norrköping. Ska leta upp dom ställena när jag ska foto min bil.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Är det bara jag som tycker att texten är väldigt rörig och svårläst?

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Marin: Dom flesta bilderna är tagna i folkparken och nere i industrilandskapet typ vid arbetets museum och turistbyrån m.m.
Vad är det med bilhandlare och oförmågan att skriva ut utrustningen i en fallande lista? Det finns hur mycket utrymme som helst för text på blocket, och det kan knappast skada.
grymmt fin bil och annons.. hatar när någon säljer en bil för över miljonen men inte kan kosta på sig att lägga upp bilder
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag tyckte faktiskt inte att annonsen var särskilt bra. En rörig annons. Med den prislappen kan man förvänta något extra, t.ex. en egen specifikation som kan ses genom att klicka på en länk.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med dig Mixtus

Bilderna var okej men det texten var undermålig. Inkonsekvent med versaler och gemener och rörigt skrivet.

Inget farligt i sig men om tråden handlar om en perfekt annons, så är kraven därefter.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Som bilder är de fina men skulle själv vilja ha en mörk bakgrund så att man ser bara bilen
För det är ju den man skall köpa ,vill hellre se motorn mm än turistbyrån i Norrköping ;-)

Ha deT
Marin: det är inte så att de är dina landsmän som säljer bilen?
Smygreklam;)
Det jag menar är att du känner dem personligt.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
OOPPSS en stöldbegärlig bil med synligt regnr, hur gör vi nu då?

Stooges: Den blir säkert stulen inom 24h. Tur att det inte är en E46 eller E90, då hade den säkert varit väck på nolltid med synligt regnummer ;-)

Snygga bilder men annonstexten är rörig och ostrukturerad. Ger en väldigt dålig överblick över vad som egentligen ingår och vad som är extra. Helt klart är att annonsören valt att lägga krutet på bilderna och sedan lite mindre krut på texten. Som sagt, det är en kombination av detaljer och helhet som gör det.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Alla bilhandlare verkar jobba efter samma mall.

SKRIVihopallaannonstextersåmycket som möjligt

Varför kan dom inte skriva en lista och sedan utgå från den ?

Jag får avsmak av bilhandlarannonser med dålig information och utelämnande detaljer.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sevak,
Jag har hört talas om ägaren, men har aldrig träffat honom. Vet bara att han är väldigt ung, 20-25år, och jobbar som bilförsäljare på Olofsson Auto, auktoriserad Mercedes handlare.

BTW
Smygreklam för en bil för +1,3MSEK på detta forum?! Give me a break! ;-)
Marin: Nästan alla från balkan känner varandra här nere men men.
Det är väl hans fars företag och dem driver det ihop.
Jag menade inte reklam för bilen utan för firman men du har ju förklarat hur det ligger till.
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Blir den lättare att stjäla för att man vet regnummret? :P
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Sevak
Ägaren av bilen och ägaren av bilfirman är lika mycket släkt som jag och du är!
Att dölja regnummret sägs vara en av anledningarna till varför säljare med viss grad av förföljelsemani vill undvika få oväntat besök.
Marin: Det har du redan förklarat som jag skrev i mitt förra inlägg;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.