|
|
|
|---|---|
|
Hej! Problemet gäller en BMW 523i Touring -98 Har problemet att nivågivaren är felande och visar Tom tank. Tankarmaturen sitter ganska inbäddad där under sätet. Det ser ut som en packning för att hålla tätt. Vågar man ta ur armaturen för att se om givaren/flotören är felande utan att jag har en ny insats att sätta dit? Eller går det inte att sätta tillbaks samma? Någon som har erfarenhet av Tanknivågivare? / Jonas | |
|
Inga problem att ta loss och återmontera. Var försiktig om du knackar loss spännringen och hantera armaturen varsamt då plasten kan vara skör. |
|
|
Den är bara att plocka ur, den kan vara lite bökig att få på plats rätt igen, men det är inga större beskymmer. Antar att det gäller e39an? Tänk på att du har en på varje sida i tanken. Jag hade samma problem som du, i mitt fall hade bara en kabel släppt till kontakten i locket. |
|
|
I vilket lock? Berätta gärna mer, så jag kan kontrollera lite innan jag börjar med ingreppet. / Jonas |
|
|
Visar mätaren noll vare sig tanken är tom eller mer än halvfull? I instrumenthusetsmeny kan du läsa av resp tankhalva. Du kan även resistansmäta i kontakterna (~50-415ohm beroende på mängd i tanken). |
|
| Där kablarna sitter på locket som du öppnar för att komma ner i tanken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.