AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.323

Orolig på tomgång vid start Bmw 328 E46

För c:a en vecka sedan började bilen hacka under körning. Varade c:a 30 sekunder och gick sedan som vanligt igen. Trodde kanske jag fått in lite vatten i luft intaget eftersom det regnade bra aktuell dag.

I förrgår när jag startade, så gick den oroligt på tomgång. Lät som 5 cylindrar.
Varvade till och går som den ska. När varvtalet sjönk, så började den gå oroligt igen. Varvade till och körde iväg. Går som den ska tills jag stänger av och ska starta igen. Samma fenomen igen. Öser i Injection Cleaner och vart iväg en runda på 5 mil och bilen går som den ska. Stänger den och startar c:a 1,5 timmar senare och fungerar perfekt. Tänkte att det hjälpte med Injection Cleanern. När jag stänger den igen och ska iväg efter 30 minuter, så går den återigen oroligt på tomgång.

Jag undrar om någon styrker eller vet vad det kan vara. Jag funderar på att byta alla tändspolarna. De som sitter i är från 97 såg jag på dem om det är någon av dem som spökar vid start av motorn.

Även funderat på spridarna, men tycker att då skulle den gått oroligt även när man varvar till den.

Ska även mäta mitt batteri och se så det är okej och laddar fullt som det ska.

Vad gissar du/ni på???

Tändspolarna eller?

Tacksam för snabbt svar så jag kan fixa detta i rappet.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Vill även nämna att när jag bara kört c:a 1 km så går den som den ska även på tomgång när den väl är igång så att säga. Stänger jag sedan av den, så börjar proceduren om igen.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Vill även nämna ang mitt problem med oroligheten i bilen var Lambdasonderna innan cat som strulade.

Vet inte om det vart nu när jag ändrade om insuget från gummisakerna som är original och ersatt dem med rör istället och även förlängt det en bit, så filtret sitter innanför ena intaget i spoilern.

Tänker mest på om datan fått någon flipp när jag ändrat och inte hängt med i svängarna .

Nu går hon som hon ska igen alla fall, så det vart skönt.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Problemet är löst. Skriver fall någon annan får samma/liknande problem i framtiden.

Länkar dig till en annan sida där det finns bild på problemet
[LÄNK]
Allting såg bra ut när man både tittade och kände på sakerna, men sprickan syntes först när jag plockade av delarna till insugsluften.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.