AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
809

Passar ett m3e:36 avgas på en 325:a e36

He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tjenare.
är det samma anslutningar & upphängningar m,m???
Vore tacksam för snabbt svar och att moderatorn inte tar bort detta inlägg!!!
Tack på förhand
//Hebbe
Jag har grenrör (extraktor) och kattersättare ifrån en M3 3.0 liters på min, så visst passar det, men inte till 100% ...........

Mvh
Patrik 325i -92
Jopp visst passar det men anslutningen grenrör avgasrör passar ej , och kan vara så att första upphängningen skiljer me , men far och kolla upphängningarna hos din BMW handlare i ETK

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Tjenare!
Glömde skriva att jag menade från kattarna och bakåt. Alltså sista delen av systemet!

//Hebbe
Flänsarna där bak är grövre än dom du har nu. På M3 är det 2,5" rör hela vägen, du har orginal bara 2" så anslutningarna kommer inte passa......

Mvh
Patrik 325i -92
Slutrören är vinklade mer mot mitten av bilen på en M3 så urtaget i stötfångaren stämmer inte.
Svaret blir alltså NEJ.

Mvh
Patrik 325i -92
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Ok!
och det är likadant på 3,0 och 3,2:an??

Flänsarna kan väl inte vara så svåra att byta om man är händig och kan svetsa??

Och urtaget i bakkjolen är ju inte så svårt!!

Tackar för svaren!!
//Hebbe
Har du kommit över ett jättebilligt eller?

Mvh
Patrik 325i -92
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nja!!!
Kanske har kommit över ett rostfritt polerat sportsystem till en m3:a till mkt bra pris!!!
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
sandgren:

Hur löste du grenrör - kattar problematiken olika anslutningar på dessa M3 2 bultat - 325 3bultat
och dessutom olika längd. satte du på en M3 kat eller modifierade du org. katten

Står nämligen inför samma problem. Har dessutom problemet att jag har två kattar en rensad och en hel(besiktning). så det blir väl att göra helt nya anslutningar eller skaffa racekat.

Kimpa
Nöjd med Gävle träffen !!!
15.09 på 402m
31.39 slalombanan
Jag har både grenrör och kattersättare och rör mellan katt och ljuddämpare för M3. Slutburkarna är för 325i men är ju 2,5" iallafall.......

Funderar på att sälja kattersättaren och montera M3 katt istället, snart dax för besiktning ju, och jag har INTE lust att behöva byta grenrör igen.......

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.