|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 118d 5d -10 med ljudsystemet Business CD. Ljudet är väl helt enkelt sådär i orginalutförande och jag undrar om det är någon som har erfarenhet av uppgradering av ett sånt ljudsystem? Finns det några bra satser, känner någon till en firma som de vet gör uppgraderingar eller har någon helt enkelt självt satt i lite extra/andra prylar för att få lite bättre ljud? Jag är inte ute efter något att tävla med, utan helt enkelt mer bas och bättre ljud. | |
|
BMW har ju flera högtalarsystem till 1-serien. Du kan ju kolla vad verkstaden tar för det. Har själv BMW Business men med BMWs hifi-paket (högtalarsystem) i bilen och det låter helt OK. Vet däremot att det kostar en hel del att uppgradera till BMW Professional-förstärkaren. Annars går det säkert installera det mesta (dvs ej BMW original) i högtalar- och förstärkarväg, men det finns det säkert andra här som är mer insatta i. |
|
|
Råkade se den här tråden, som troligen besvarar dina frågor: Länk |
|
| Jag bytte de bakre högtalarna. Lite bättre blev det, går ej göra under med 4" Tänk på att magneten inte får vara för stor, väldigt dåligt med djup! | |
|
Tack för era inlägg! hence: Jag skall kolla din länk lite mer nogrannt. Som vanligt en hel del tjat fram och tillbaka där alla har sin uppfattning om vad som är bra och dåligt i BMW-världen, men det verkar finnas en del godbitar där som man kan ta med sig. Urma: Jag såg att det fanns Alpina-paket som man kunde uppgradera till. Vet inte om det är samma som Hifi-paketet, annars kan man ju såklart byta till märken som inte är orginal. Vilka värden skall man ha på högtalarna, står det värden på orginalen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.