AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.856

Matta i bagaget för E91

GT
46
GTV6
330i -06
Jag har just blivit glad ägare till en fin E91. Bagaget ser inte ut att vara använt sedan -05 när bilen var ny!
Jag hivar in en barnvagn som ibland inte är helt ren… hur ser jag till att hålla mattan fin? Gummimatta eller tyg? Vad har ni? Original, Schmiedmann eller vad är bra?
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Köpte BMW original till min 320xDrive Touring. Funkar bra så här långt. Kostade ca 800kr i januari 2011.

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har köpt en bit entrématta på rulle och skurit till den så den passar precis. Kostar inte mycket och finns i flera olika färger. Själv har jag valt en antracit/svart. Baksidan är gummerad så den är helt tät plus att den ligger stilla.

"BMW six appeal"
Köpte std matta på Biltema och klippte till den. Funkar bra o ser helt ok ut
Köpte formanpassad på ebay.de för 350 kr totalt.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har BMWs figursydda halvhårda plastmatta i E46touringen. Bra med lite kant på mattan på vintern då snö smälter från barnvagnen. När man lyft ut barnvagnen kan man lyfta ut mattan och hälla av smältvattnet. Tror jag gav 5-600 i höstas för den hos lokala BMWhandlaren efter klubbrabatt.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Vet att Mekonomen (i Göteborg) säljer bagagematta på "rulle". Jag köpte till 2:a-bilen för 15 år sedan och har både bil och matta kvar. Dock får du inga "kanter" på den. Har dock funkat bra
med barnkärror med blöta hjul etc.

GT
46
GTV6
330i -06
Jag tar en sväng till BMW-handlarn och kollar deras. Inte för att jag inte handlar på biltema, men det här är ju faktiskt "finbilen"!

Ingen som testat Schmiedmanns matta?
GTV6, Schmiedmannsmattan ser precis lika dan som flera tyska företag säljer på ebay, har en sån och är kanonnöjd.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
BMW's formpressade plastmatta ligger i min bil. Passar perfekt och skyddar mot absolut allt! Enda nackdelen är väl att den är snorhal så grejerna måste spännas fast om de inte ska glida omkring. Än värre blev det efter att jag hade bilen på lackbehandling och interiörtvätt, jag tror de körde på någon slags Armor-All på den...

Annars hade jag väl tagit en standardmatta på Biltema och klippt ut. Det finns en med tyg på ovansidan och gummi under som är både rejäl och billig, samtidigt som den inte ser alltför hemsk ut.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Du har PM Mats ang matta till din E91

"Riktiga män kör diesel"
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Förlåt, jag menar inte Mats utan PM till GTV6. Sorry

"Riktiga män kör diesel"
Vill minnas att min matta kostade 695kr på BMW Malmö förra sommaren. Därutöver 10% via BMW CS.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.