|
|
|
|---|---|
|
Vid start vid kall motor har min motorlampa tänds.Sen efter ett par omstarter med körning har den släckts.Körde i till en verkstad för att kolla felkoden "high voltage output in speed controller" har jag för mig att det var.Borde vara farthållaren då? Men den uppför sig ju inte konstigt?!. Jag tycker att motorn har "tappat" kraft vid acceleration också..kan det vara gasspjället som går trögt? Går det att smörja upp eller behöver man byta? | |
| känner samma sak förlorar kraften vid acceleration vet inte alls va det kan bero på känns även i gas pedalen den känns mkt lättare | |
| Motorlampa, menar du då "service engine soon" lampan? | |
|
Japp... verkar som det är gasspjället.Speciellt på kvällen nu när det var kallt så ville den knappt acca alls.Släppte man gasen lite ökade den något. Plockade av kontakterna till spjället ifall dom hade blivit korroderade.Men inte.Är väl slitet. Kostar ju inte så mycket om man ska byta. 1750:- |
|
|
Den gula lampan för motorstörningar. Finns en som säger åk till verkstad direkt, och en att ta det lungt men kolla gärna upp felet ;) Det är den som lyser |
|
| den gula motorlampan betyder försämrade avgasvärden | |
| Om det är så att bilen inte vill accelera är jag 99% säker på att det är det elektroniska gasspjället som har frusit. Mycket vanligt på E90. Har du motorn igång en stund så släpper det tack vare värmen från motorrummet. Att det inte går accelera är för att skydda motoron, inbyggd system. Då är det inte heller läge att försöka att accelera låt som sagt bilen vara i gång på tomgång i några minuter, stäng sedan av motorn och starta igen efter en stund. | |
| Hörde med en lokal Bmw meckare idag.När motorn e kall skyddas den av en spärr så att man inte ska ge fullt innan den är varm.? Så även på automat. Kan stämma...Prova idag och den e väldigt seg om man segdrar den lite försiktigt när den stått. Fast vet fortfarande inte vad felkoden är.Bmw killen körde med Bosch system och den vi läste av med idag var köpt på Clas Ohlssons. Båda hade sina "egna" felkoder och Bmw killen kunde inte hjälpa mig. Felkoden på Clas olsson instrumentet var: Cruise engaged circute high voltage P1554...vad det nu är? | |
| Efter mycket läsning verkar det till att vara vanos solenoiden som kleggar igen och måste bytas.Tar typ en halv timme att byta... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.