AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.646

Mörk I-Drive. Justera ljuset på skärmen, 745-02

samke
Hej. Provkörde två sjuor igår och märkte att ena hade lite ljusare skärm än den andra. Vad jag minns så var det lika ljust ute vid tillfällena. Skrollade in på inställningar men hittade ingen justering där. Någon som vet hur man får skärmen ljusare?
Skärmen brukar vara kopplad till halvljuset. Om det är tänt antas det vara mörkt ute, och då blir skärmen mörkare. Om halvljuset är av lyser skärmen ljusare.
samke
Där ser man. Hade inte anat att det var kopplat på det viset. Borde funka endast med angel-eyesen på isf. Tack för svaret!
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Om jag inte kommer ihåg fel så regleras ljusstyrkan på CCC med samma reglage som instrumentbelysningen. Reglaget är ett "tumhjul" som sitter till höger om ljusomkopplaren på panelen till vänster om ratten.

es
91
espla
BMW 645-04
Ljusstyrkan styrs av en ljussensor som kan bli dålig. Fick det svaret på BMW idag..Tror att den satt i backspegeln.
Men annars är det som steaman säger att man kan reglera ljusstyrkan med "tumhjulet"
samke
Får ta och testa. Vad jag vet finns en sensor till höger om skärmen också. Styrs då av inkommande ljus.
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Korrekt, om du lyser på den lilla photosensor med en fick lampa så kommer skärmen att lysa till 100%!
I nyare årsmodell (2004) så finns en inställning "Brightness" under setup menyn, detta kom efter en del klagomol om att ljusstyrkan var inte tillräcklig via sensorn.
George
es
91
espla
BMW 645-04
är det någon som vet om det finns en lätt "fix" om man har detta problemet med mörk skärm? eller är det ett dyrt byte av hela skärmen som gäller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.