|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada BMW fantaster. Jag uppgraderade jag min gamla 320I till en 520D. På vägen hem i motorvägsfart så kände jag dock att bilen blev sjavig direkt när det blev ojämnheter. Ungefär som en bil kan spåra så blir det samma sympton även om det bara är ojämnt. Jag hoppas gärna ni kan hjälpa mig, satt spänd hela vägen hem och kunde inte koppla av alls så förstörde lite av extasen man fick och resan hem var inte så kul tyvärr. Är fortfarande extremt nöjd med den, fint skick och allt men hoppas att ni kan hjälpa mig få en hum om vad det kan vara för fel så jag kan åtgärda det och förhoppningsvis få njuta av den till fullo :) Tack på förhand. Sigge. | |
| Kollat lufttrycket? RFT däck? | |
| Sitter hjulen fast? Dum fråga kanske, men vore ju tråkigt om du inte kollat och tappar ett hjul... Tänkte om det skiftats hjul av någon anledning vid ägarbytet.. | |
|
Kolla hjulinställningen. Min 530 hade bara gått 4600 mil och var i perfekt skick men ändå var den utanför toleransområdena för både camber och caster. Bilen blev avsevärt bättre efter justering. Kolla lufttrycket som redan kommenterats. Jag kör på 2.9 (bak) resp 2.7 bar (fram) vilke verkar vara en kombination som flera tycker är bra. Ska man ha nåt gjort får man göra det själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.