|
|
|
|---|---|
|
Vet att många frågar detta och har faktiskt läst massa trådar men blir ändå inte riktigt klok på det! Kommer det funka med fälgar som är 9,5" breda i 19", ET30 bak på en Z3 coupe 2,8? Tänkte isåfall kör med 265/30/19 däck! Mycket tacksam för svar! Ola | |
|
Körde 18x9,5 et35 med 255/35 på min z3 2,8 och det gick fritt. När jag slängde på 10mm spacers blev jag tvungen att vika upp skärmkanten. Mvh Henrik |
|
| Nej det kommer inte att funka utan skärmvalsning. Din fälgbredd + ET30 blir för mycket. | |
| Hur mycket valsning kommer att behövas?! Funkar det utan att riskera lacken?! | |
|
Det är så fruktansvärt fult med valsade skärmkanter så kan du välja andra dimensioner så gör hellre det. Min åsikt då förstås. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Enligt Schmiedmanns hemsida ska det funka! Står att dem ska passa alla Z3:or! Kan man lita på det eller?! Har aldrig handlat av dem förut! Mvh |
|
| Om du tänker dig att du har 8" fälg nu med ett ET mått på 42 så innebär det att med 9.5" fälg mreddar den ca 18.5mm åt båda håll lägg sen till ET30 som breddar ytterligare 12mm. Totalt breddning utåt blir ca 30.5mm mät vad du har avstånd gummi/skärmkant. Jag hade 15mm spacer bak på 8" fälg ET37 detta blev perfekt. | |
|
Var ute och kollade och mätte på bilen och började fundera lite, kommer jag ens få in 8,5" breda 19"are fram som jag hade tänkt?! Hur har ni andra gjort, har ni lika breda fälgar fram som bak och sen bara bredare däck bak eller?! |
|
| Glömde skriva att ET på fram fälgarna kommer var 35! | |
|
Jag har 265/30-19 Bak på min bil och 235/35-19 Fram. Et vet jag dock inte såhär på rak arm, kommer inte ihåg det. Bilen står ju i garaget nu så kan inte kolla det just nu. Fälgarna är från USA, och Velocity motoring, VMR. Modellen heter v714, kanske kan hitta ET på deras hemsida. Skall ärligt säga att jag minns inte om det sitter spacers på bilen, men tror inte det. Minns att jag hade 255-18 på bakdäcken på dom andra fälgarna, minns dock inte om det var 35 eller 40 profil, borde vart 35 profil bak då... Länk Länk till min bil hittar du här: Länk. /andreas. |
|
|
Jag mailade på ett par original M6-fälgar och han som sålde hade haft dessa på sin Z3. ET fram är 12 och ET bak är 17 och däckdimensionen som satt på var 235/35-19. Med tanke på ovanstående kommentarer så verkar det ju tveksamt om detta kan ha funkat? Alternativt så var det kopior han hade även om han var säker på att det var original och priset var ju satt som att det var original. ___ //Ulf |
|
|
Soda: Hade du 18x9,5 et35 med 255/35 både fram och bak ? /Anderz3 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.