AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.444

Vad har du gjort för att få din raka sexa morra högre?

An
28
An2an
320ci -05
Hallå!
Har länge velat få 2.2 liters motorn i min e46 att morra lite högre :P
Vad har du gjort med avgassystemet i din 3-serie?

Jag har köpt en sportljuddämpare (slutburken) vilken ska installeras snart, kommer det göra mycket för ljudet eller borde man göra mer?

Har hört att man kan köpa ett så kallat "ljudrör" från eisenmann. Vad gör ett sådant?
Bilen jag kör är en 320ci e46.
Hur mycket har du tänkt att det får kosta?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
An
28
An2an
320ci -05
Spelar inte så jätte stor roll. Är mest intresserad av att höra vad man kan göra, vilka möjligheter som finns =)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har iofs en 330 men jag har bytt till en Eisenmann RACE slutdämpare. Då jag har en cab valde jag att avstå från soundrohret eftersom jag misstänkte att det skulle låta föör mycket.

Jag är toppennöjd med ljudet. Du bör även beakta att det låter mer utanför än inne i bilen! Sambon påstår att hon hör mig komma längväga.

Innan jag slog till på mitt Eisenmann läste jag länge här på AP men även på lite andra ställen samt att jag hade erfarenhet av Ferrita på en tidigare bil. Jag tyckte valet av Eisenmann var rätt lätt när jag läst lite och tykcer att det var väl investerade pengar.

Kanske inte det billigaste men heller inte det dyraste systemet.

Niklas

Fransosen
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ett eisenmann vore inte fel,men kostar ju en slant alltså.
Är det ebay som gäller om man inte köper i Sverige?
An
28
An2an
320ci -05
tror de bästa alternativet är eisenmann på: Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kanske jag börjar bli gammal, men jag tycker det är skönt att sexorna går så tyst och silkeslent ;)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Remus Power Sound slutdämpare och öppet filter, så kan jag lova dig helhjärtat att du får ett ljud sm du får gåshud av.

"Riktiga män kör diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.