AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.273

Ska en bakre bärarm på E36 se ut så här? ;)

ex
91
exolon
325i E93 2012
Hissade upp bilen för att byta olja och passade på att gå runt o besiktiga, för det var en faslig klonk/knak som lät för några veckor sedan utan i övrigt märkbara resultat... såg detta som nog var det som knakade :)

Länk

Är det ett helvete att byta en sådan bärarm? Köper man hela armen inkl bussning i ett?
Definitivt inte :)

Inga större problem mer än att bultarna brukar vara så rostiga och sitter som fan. Kanske behöver kapa av den. När du köper armen hade jag även köpt nya bultar.

Kan inte svara på om bussningarna följer med eller om de säljs separat.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
ex
91
exolon
325i E93 2012
De på BMW kallade det för bärarm, men prylen verkar heta länkarm för detta ser precis ut som den:

Länk

Kostar 427 spänn där och BMW ville ha 5500 kr för att fixa det....
Var ett jävla pris.
Såg du bor i Skåne. Vart? Om du inte kan byta själv.
Bor själv i Landskrona om du vill ha hjälp med bytet om du inte kan fixa det själv.

Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
ex
91
exolon
325i E93 2012
Japp svåra bultar i bakvagnen känner jag till... läge att köpa båda bultarna nya med som sagt.

Jag skulle kunna prova o se om jag får snurr på bultarna först över huvud taget för det verkar vara det som bestämmer svårighetsgraden att byta :) Men läste nånstans att bulten närmast diffen kan vara svår att få ur för den tar i diffklumpen, och att man isåfall måste lossa på den vilket verkade bökigt, vet du om det stämmer på en E36 325?

Bor i Lund, jätteschysst att erbjuda din hjälp, jag kollar status på bultarna först dock och kan maila dig om det blir aktuellt :)

kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Länkarm/bärarm bara olika benämningar på samma sak! Har du gassvets så är det bara att värma bult/mutter,underlättar väldigt mycket vid borttagning!!

Klabbarparn
Pröva du och hör av dig om det klabbar
ex
91
exolon
325i E93 2012
För info så bytte Motorcentralen i Lund länkarmen åt mig för 1200 spänn + armen själv 500 kr. Den satt ganska väl fast tydligen.

Det hade också dånat i bakdelen av bilen ett halvår eller så - och de hittade att det var ett bakhjulslager och bytte det med för ungefär samma pris.

Bra grabbar!

Nu kan man ge sig ut i vårvärmen i skåne med cabben nere ju :)
Skönt det löste sig :)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.