|
|
|
|---|---|
|
Vänner; Funderar på om jag ska byta in min 335:a eller sälja den själv. Vad tror ni man kan förvänta sig få i inbyte respektive om man säljer den privat för nedanstående bil? BMW 335i Touring Tillverkad 200906 I trafik 20090701 Avyttras i maj/juni, mätarställning då ca 7500 mil Bra skick, några stenskott i fram, endast handtvättad Färg A52 Spacegrå Metallic Klädsel FMAT Tyg/läder Impuls Anthrazit Utrustning, paket 7RR Dynamic package 2S1 LM Fälg Stjärneker 286 17" 481 Sportstolar 522 Xenonljus 563 Belysningspaket 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 7RS Comfort package 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 4AE Armstöd fram 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion 663 BMW Professional Radio med CD Utrustning, fabriksmonterad 258 AG kod 441 Rökarpaket 470 Isofixfästen 493 Förvaringspaket 4AT Interiörlist Svart högglans 676 HiFi Högtalarsystem 775 Individual Anthracit innertak Mvh Arese | |
|
Generellt har 335 priserna sjunkit mycket senaste halvåret. Utbudet av LCI är dock litet och de ligger rätt högt. Din bil är inte så välutrustad även om det nödvändigaste finns. Jag tror 335 spekulanter är mer kräsna vad gäller utrustningsnivån än tex 320d köpare. Jag tror på ett pris strax över 300 strecket, kanske uppåt 320, vid privatförsäljning. Kräver dock lite tålamod att sälja en bil i den prisklassen privat. Vad är du erbjuden i inbyte? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Tack för input! Tror nog att det är lite högt med över 300k privat. Har fått en indikation kring 250k vid inbyte "oförhandlat" och med bra ramavtal på nya bilen. Går med säkerhet att trycka upp en del. För att det ska vara worthwile att fippla med det privat borde man väl dock ha 280k privat.... Mvh Arese |
|
|
Jag skulle tippa på att det går att få ut ca 280-290. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Tror att den är värd runt 300' +-5% | |
| 290-300 | |
|
Jag fick 320 K för 335:an på Förenade Bil när jag bytade in till min 535i. 335:an hade läder-dragkrok-comfortpkt-sportstolar-spacegrå-M ratt-Steptronic. Den hade gått 3000 mil ca. Det var i mars 2011. |
|
| Toknyttig information! | |
|
Tror inte på 300 för en 09a med 7500 mil utan skinn, nav och automat vid privat försäljning. Gissar på högst 260-270. Vad du får vid inbyte är ju helt ointressant avseende jämförelse då handlarn dealar med den marginal han har på nya bilen. Dvs, det kan ju låta som ett ok inbytespris, när han egentligen "tar" av marginalen som finns att pruta på nya bilen. Pris hos handlare ska ju vara det handlarn ger för bilen utan att du köper en ny om det ska kunna jämföras. |
|
|
Tråden är ett och ett halvt år gammal... __________ Mvh Grelle |
|
|
Hehe.. Man får lära sig läsa datum... Men TS borde skriva vad han fick, annars är ju såna här trådar värdelösa för alla andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.