|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst om flera som fått frusen vv, och det verkar inte spela nån roll om oljan är nybytt eller gammal ( flera som fått strax efter service), så blev jag nyfiken om vad man kan göra för att undvika detta. frusen vv, är det något som sker plötsligt och skulle t,ex gått att undvika om jag inte hade parkerat ute just denna natten när det var -20 eller är det något som blir värre med tiden tills bilen är paj. Jag trodde att kondensvattnet som bildas beror på att man inte har bytt olja tillräckligt ofta men när man läser om folk som fick frusen vv en vecka efter service, var kommer det kondenset ifrån? | |
|
Det har förklarats många gånger här på forumet. Vattenångan kommer från förbränningen. Till vevhuset kommer gasen (ångan) pga att det lilla läckage (blowby) som alltid finns mellan kolv och cylinder. mvh/ Anders |
|
| Jo Anders jag har förstått hur det uppstår. Jag kanske skrev fel i rubriken. Vad jag menade var om det kommer helt plötsligt.Kan man undvika det bara genom att inte ställa bilen ute när det är mycket kallt? | |
|
är de inte så att de lagras klet i slangarna som torkar ur och bildar ett hårt sotlager med tiden som inte försvinner ens på sommaren? till slut står man där med sugrörshål och en kall dag bildas mer kondens än vanligt och då sätter det igen sig eftersom bilen inte han ta bort allt kondens-klet? innan jag gjorde rent va de tjockt krispigt svart lager runt hela övre slangen. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.