|
|
|
|---|---|
|
Är påväg att köpa min brors 528iA -97 så har börjat läsa om ljudet eftersom jag gärna vill ha min nuvarande baslåda. Har läst det som finns i mektips, att koppla på sig på kontakten som sitter i förstärkaren, om det nu är "none-dsp".. vilket jag frågade och det var, så tänkte att de var inga problem, bara göra som i guiden! Men idag har jag varit och kollat på den, och såg att de inte finns någon förstärkare alls? Enligt vad jag förstått ska den finnas till vänster i bagaget, där var det tomt, fanns en liten burk som tydligen var telefonen. Bild: Länk (fotat nerifrån) Vad finns de för olika varianter, är det här en utan förstärkare alls? Finns kablarna för att ta ut lågnivå ändå där kanske? bara man hittar kontakten? Kan tillägga att det är en Alpine cd-växlare, ( Länk ) Bild på stereon ( Länk ) Hur skulle man gått tillväga? Tydligen är orginalhögtalarna utbytta mot andra.. fast det kanske inte har någon betydelse.. tack på förhand | |
|
Efter att ha sökt ÄNNU mer så tror jag att det är "Standard stereo" och den har ingen extern förstärkare vilket verkar ovanligt? Undrar fortfarande ifall någon vet mer om det här.. |
|
|
Nu blev det mycket att svara på sig själv men mycket är funderingar! inget klart. Man kan tydligen komma åt kabelhärvan till bakhögtalarna genom att ta bort baksätet, sen koppla på en högnivå->lågnivå med "t-kopplingar" över bakhögtalarnas (båda?) trådar. Låter det som ett alternativ? |
|
| Fast det gäller väll bara om man har högtalare i hatthyllan.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.