|
|
|
|---|---|
|
Jag sitter och läser igenom listan över extrautrustning som finns i min 520d touring -10. Det väcker lite frågor. När jag köpte bilen sa försäljaren nämligen att den saknar navigation. När jag läser i listan anges dock följande: S8S8A "Landspecifik navigation målstyrning" S8SAA "Navigation acess request, country-spec" lite längre upp i listan anges: S661A "Radio BMW Business (C43) S698A "Area-Code 2 för DVD I min värld tyder detta på att stereon kan läsa region 2 dvd och då jag inte hittar någon som helst anledning till det förutom att kanske kunna mata in kartor till en navigation så funderar jag på om det innebär att det finns navigation i bilen utan att jag känner till det. När jag går till navigationsmenyn i datorn så är det inte möjligt att navigera, men menyn finns... Skulle det kunna vara för att det är förberett för navigation men att jag måste skaffa en skiva/mjukvara? Har jag fel och vad betyder i så fall koderna, någon som vet? | |
|
Du har inte navigation dock har jag inte något bra svar på vad S8Sxx-koderna betyder. ___ //Ulf |
|
| Lyfter det här igen. Är det någon som har koll på koderna? | |
|
Prata med din lokala handlare och fråga dom vad det innebär. // Mvh Andreas |
|
|
Det var många frågor på en gång... Som du själv skriver så har du inte Navigation. Vad du däremot har är en CD-spelare som även läser DVD-skivor. Och du har en centralenhet som accepterar DVD skivor som är kodade för Area 2, som bl.a. Europa tillhör. That's it... Är din enhet förberedd för navigation? Ja, på sätt och vis är den det (som dina S-koder antyder), men skulle du tänka dig att uppgradera så blir det sk*tdyrt ändå... :( ---- BMW CS #6212 |
|
| Tack för hjälpen, jag har mailat Bmw så jag får se vad de svarar. Jag antar att en uppgradering dessutom skulle ge en businessnavigation och det känns ju inte aktuellt när min lösa Gps kan så mycket mer... | |
|
DBackel - fick du svar? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jo jag fick ett svar. Förstår du det får du gärna förklara. Det låter som att en utrustningspunkt är att bilen ska veta vilken affär den ska till... "Nej, bilen är inte utrustad med det (dvs navigation). Detta är en styrning som används i fabriken och har inget med navigationssystemet att göra." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.