|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Någon som känner till om spridarna på M50/M52-motorn är hög el lågohmiga..? Passar dom på en M20 tro..? Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna | |
|
M50/52 annvänder sig av högohmiga spridare, precis som alla moderna bilar. Dom inte på din 323 om du annvänder ditt org styr system MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Palle...vet inte hur jag ska tyda ditt svar..passar dom inte på M20...!?...isåfall varför inte? Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Iblan så är man så snabb att man inte får med alla orden.. Men det skulle stå; Dom passar inte på din bil. Du annvänder dig av Bosch LE Jetronic och har en styrbox till det som heter 280 001 301 eller 0 280 001 308. Och om jag inte är helt fel på det så kör du med 0 280 150 201 alt 352 spidare, och dom har ett ohm tal på 2,4. Men bmw annvände ios flera olika spridar modeller på 2,3 liters sexan...vad har du för spridare på nu (spridarnummer)? Är du ute efter större storlek på spridarna till din motor? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Jag har L-jetronic på min och jag kör just nu med 325-spridare (M20)...ja kommer inte ihåg nummret på dom...dom är ljusblå iallafall...men jag behöver ngt större misstänker jag ,eftersom stiften är vita..(kör lite trim!).. Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Kolla mailen... MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
din mail funkar inte MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Ajfan...var länge sen jag uppdaterade tydligen...Nu är det åtgärdat! :) | |
| Har du lågohmiga spridare och ett sprut som bara klarar högohmiga kan du montera en ballast resistor i serie med varje spridare. Finns fina resistor pack som sitter på tex vissa volvo 240. | |
|
Så fort jag kommer hem, så skickar jag dig lite mera ino ang spridare osv. Det blir som senast på måndag. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
bmwracing |
FSRacing: Resistor pack? måste man klippa i härvan eller klickar man fast dom på spridaren som en adapter mellan kabel och spridare? Jag har en uppsättning 380cc spridare på 2,5 ohm som jag vill testa. mvh/ racing |
| Nej du måste nog klippa i härvan. | |
bmwracing |
Okej, då ska jag kolla på skroten i morgon efter såna=) |
|
Har sett dom på en 240 turbo en gång... hittar du ingen kan du köpa lösa effekttmotstånd i ELFA och sätta i serie med spridarna. |
|
| Kör du med 325:ans ljusblåa nu så kör du med högohm redan. | |
|
nån som har nummer på std-spridarna på 325m20-88? eller rent av kanske nya dito till bra pris? |
|
|
powerpak: Jag såg den på börsen. sprillans nya.. tror de kostade 1900 kr... Men du får beg för ca 600 kr. Standardnumret är 0 280 150 715 Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.