|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw e30 325 91a. Igår när jag körde så ökade tempen jätte snabbt och jag stannad och stängde av nu har bilen inte varit körd på 1 dagar så skulle jag testa igen och den värkar funka fint men efter en stund så rusar tempen igen och jag stände av den, Fram med verktygen och plockade bort termostaten som då va öppen. vad är det som kan ha hänt efter som att slangarna blir hårda och ser nästan ute som om dom vill explodera.? den bör ju ha flöde efter som att termostaten är öppen? Mvh Tobbe | |
| Har du kollat så att vattenpumpen funkar? alltså att det verkligen flödar i slangarna? | |
|
nej men asså det går ju inte runt för att det blir ju ett sånt tryck i slangarna. och det sjunker ju ner i kjärlet och bubblar efter att jag har tappat ur vatten och sen häller på men det är som att det tar stop det vill inte cirkulera |
|
| Har bytt en sotningssats på en e30 325 och dom kylkanalerna var inte vackra. Om du har haft läckage eller föregående ägare haft läckage och hällt på kylarcement i massvis så tätar det även där det inte läcker jag håller mig borta från sådant skit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.