|
|
|
|---|---|
|
Min har börjat läcka lite servoolja, vad kan det vara? Är det något som brukar vara ett vanligt fel man kan kolla eller är det bara att söka i alla kopplingar o liknande. Brukar den börja läcka från pumpen eller är det vanligast att den börjar läcka i någon slangkoppling. Pump låter dyrt, huga. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt | |
|
Det verkar vara vanligt att någon av slangarna börjar läcka. Här beskrivs ett slangbyte: Länk |
|
|
Tack för tipset. Jag såg faktiskt för ett par veckor sen att det var fuktigt på exakt samma ställe. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Har samma problem med min, det slaskar från båda anslutningarna till reservoaren över halva undersidan på bilen som annars är helt torr. :( Har precis beställt två nya slangar samt diverse smådelar som o-ringar och ser fram mot lite avkopplande skruvande nästa helg. Slangklämmorna är av fabrikat Oetiker (Länk ock kräver en speciell crimp-tång men de är rätt enkla och billiga så jag skaffade en sån till detta jobb. Mvh Björn |
|
|
Det var enkelt att byta slangarna när man hade nya o-ringar, packningar och slangar mm, borde ge max 2 st skiftnycklar som mektips. Rek servovätskor om man INTE har hydraulisk nivåreglering och Servotronic: Länk Mvh Björn |
|
|
...skall vara: "Rek servovätskor om man INTE har hydraulisk nivåreglering man har Servotronic - och andra" skulle det varit för att bli begripligt. Dessutom, styrningen har varit lite trist och "lös" tidigare, blev mycket bättre med ny servovätska. Mvh Björn |
|
|
...jaja, jag tror i alla fall att det går att begripa nu - det börjar bli sent... Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.