AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.240

Övereagerar jag eller är detta rimligt?

Be
202
Benn
525iA M 2003
Jag har i nästan 3 veckors tid haft en affär på gång med en stor märkeshandlare i Gävle, utan att behöva gå in på detaljer så tog det 2 veckor(om jag inte ville lämna ifrån mig bilen hela dagen) innan de kunde ta in min bil för att testa den (den skulle bytas is). Efter att ha testat den så provar jag deras bil som nu varit reserverad till mig sen första mötet och batteritorsk, Idriven har ballt ur och startar om sig själv och lika så stereon och även skärmen på idriven dör. Väntade en dag, laddade batteriet och samma sak.
De kan inte längre reservera bilen men säger att imorgon skickar vi i ett nytt batteri då de påstår sig kontaktat BMW vekstaden och det är så felet kommer att avhjälpas. Dagen efter är bilen såld.

Jag tycker det var riktigt dåligt sätt att sköta det, jag har ju varit seriös och bara krävt en fungerande bil, de har tagit upp min tid och testat min bil. Jag har även ordnat finans och avtalet för köpet har skickats till säljarens mail och i min värd kan jag itne uppfattas som oseriös.

Enligt mig så är detta riktigt dåligt av säljaren och oseriöst, jag kommer att varna mina vänner och bekanta för säljaren och även firman. De har inte det bästa ryktet här i stan och jag borde ha tänkt mig för innan jag ens gick dit trots att de är störst.

Överreagerar jag??

BMW for the man inside you!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nej, du överreagerar inte. En kund som vill göra en såpass stor affär privat ska inte blåsas på det sättet. Jag tror de har förlorat minst en framtida kund på det viset.
ZM
69
ZM3
Z3Roadster 2,8M-pkt. -00
Nej det är inte rimligt att bli behandlad så, jag hade skippat den firman för all framtid. Det enda möjligt positiva är att du slapp ev. framtida bekymmer med en bil som från början inte verkade riktigt "frisk".
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sånt händer men nej - jag tycker inte det var rimligt. Dock är det ju så att första killen med pengar i näven får handla. Den andra kunden kanske inte hade något inbyte.

Men det är inte ditt fel, jag tycker inte du kan lastas. Det var ju inte ditt dröjsmål.

-------
//Lövet
Be
202
Benn
525iA M 2003
Vet inte om det är tillåtet annars får väl admin radera inlägget men det var Volvo handlaren i stan som fått in en BMW och jag fick bra betalt för min i inbyte så av denna anledning var det aktuellt.
Helst vill jag ju byta in bilen och av denna anledning jag tänkte göra affär där, men det blir väl att lägga ut bilen på annons och sen köpa en bil från en vettig handlare, tråkigt med alla "sista priset brorsan och däcksparkare som ringer bara".
De verkar dras till BMW i den här prisklassen.

Btw, säljaren påstår att killen som köpte bilen gjorde det med en trasig Idrive! Att han inte brydde sig..BS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.