AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
18.748

Torkarblad E39. Går det byta till "nya" modellen?

Sida 3 av 3
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Lyfter tråden igen! Såg att skruvat säljer flatblades till e39 någon som provat dessa?

mvh
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Skruvat har jag inte testat. Däremot några från Ebay - kanonbra och mkt prisvärda mycket bättre än orginalmodellen har dessutom vettiga adapterdelar.

Minns inte försäljaren, men de såg ut som dessa:
Länk

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Såg visst att jag svarat ungefär likadant tidigare för 7 månader sedan. Senidemens från min sida. Kanske skulle skaffa brillor utöver flatblades....

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Brynar>>Beställer ett par från skruvat så får jag återkomma med testfakta om de funkar har provat kända märken till bilen men är inte nöjd med livs längden samt att bladen är väl dyra.Har aldrig varit nöjd med torksystemet på bilen alltid strul på passagerar sidan med bladet vill räta ut sig efter ett tag blir smet i siktfältet.

mvh

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Vad är egentligen fördelen med flat blade?
Jag har provat på några bilar men har inte märkt någon större skillnad?

Visst det ser bättre ut på vissa bilar, men inte på Bmw som har "spoiler kåpor"
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
De flatblades som jag har på nu varken gnisslar eller fladdrar. Dessutom gör de sitt jobb bättre än vanliga. Jag har varit skeptisk tidigare eftersom de ser så klena ut (inte minst hur man får loss dem från rutan vintertid) men de funkar lika bra på vintern.

Spoilerkoåpan ryker när man byter till flatblades. Skulle se löjligt ut om de satt kvar. De fyller ju ändå ingen funktion om man byter. Estetiskt tycker jag nog det är snyggare med flatblades om det inte sitter en klumpig adapter som vissa flatblades har eller hade...

Ro
18
RobinEriksson
E30 Turbo-88
E39 525M Touring-03
Uppar en gammal tråd, behöver nya torkare på e39an och är lite inne på att prova flatblade.
Någon som provat dom från wipers.se på senaste tiden?
Jag förmodar att det är en nyare modell än dom vad som skrevs om för några år sen.
Eller länk till nån bra modell på Ebay som prövats.
Kanske någon som har bild på hur det ser ut monterat till och med?

Mvh Robin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.