|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Behöver byta torkarblad på min E39 snart. Men vill ha den nya modellen. Men går det byta till det? Och vart kan man köpa det isf? Enligt BMW så är det bara dom gamla som passar och endast E39 blad. Dom är ju lite speciella. Eller kan man byta hela armen till någon ny för att få dom nya bladen att passa? | |
|
Länk Dessa passar i alla fall på min E39. Fungerar bra också. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Vilken storlek av dom ska man ha då? | |
|
Hur får ni på biltemas torkare överhuvudtaget? På E39an är det väl sån spoiler som står i vägen? Har ni bytt ut fästen? |
|
|
Det fanns nya fästen i förpackningen. Men det var lite klurigt att lista ut hur man skulle montera de nya, och jag kommer inte ihåg nu hur de sitter. Klick-klick-klart när man har funderat färdigt har jag för mig. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Esadh, har du möjligen någon bild på hur bladen sitter? |
|
|
Men vaf... Här sitter jag och snackar skit. Jag ber om ursäkt men jag kommer ihåg fel! På min har jag inte alls den nya modellen, det var på tantens Focus de sitter. Jag har den gamla modellen. Pinsamt. Tack till Brynar som fick mig att gå ut och upptäcka det! _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ingen orsak, Esadh :) |
|
| Väcker tråden eftersom jag var in på Wipers hemsida och upptäckte att dom äntligen fått fram flatblade till E39. 269:- för ett par. Ska själv beställa snarast för att kolla om dom är nåt bra. | |
| Wiper.. Vad? | |
|
Länk Varsågod ;) |
|
|
Länk Bestälde till min pappas E46:a han e stört nöjd och jag beställde till min E39: i helgen. |
|
|
Grymt... Tackar :) Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Hmmm, de har redan tagit slut? ;-) | |
| Ja det gick fort.. jag maila dom i vintras och fråga varför det inte fans till E39 då svara dom att det va under utväckling och att dom kunda maila och säga till när dom kom in. och det gjorde dom.....grymt!!! | |
|
Beställde igår, men då var det redan slutsålt och skulle komma in i mitten på Maj, men precis nyss fick jag ett mail från Posten med kollinummer på mina torkarblad som blivit inlämnade för leverans. Undrar om dom lyckades skramla fram några extra blad? |
|
| Monterade mina torkarblad från wipers idag , bra passform och torkade perfekt . Återstår att se hur länge dom håller ! | |
|
Monterade mina nyss. Dom passade och torkar bra. Ljudlösa också. Designmässigt däremot är dom en katastrof. Det ser ut som det fattas något på armarna. Det blev liksom ett stort hål där det gamla bladet satt och det ser ut som det fattas något. Funderar om det blir bättre om man tar bort spoilern kanske? |
|
|
Kanske lite mycket begärt, men Kan du lägga upp en bild skulle jag vara tacksam. |
|
|
Tänkte själv på att jag borde fixa en bild på det. Ska försöka komma ihåg det i morgon. |
|
|
Bilder: Länk och Länk Hoppas länken fungerar och att det går att se vad det förställer. Jämför det här med originalbladen så ser ni vad som fattas i mitt tycke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.