|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver nya torkare till min e39, Några bra förslag? | |
| Biltema fungerar kanon bra. köpte tidigare BMW org för en oansenlig summa pengar och aldrig mer, Biltemas fungerar garanterat lika bra till en spottstyver av bmw´s fantasipriser | |
|
Har köpt där men dom passar ej, Så jag bytte bara gummit. Hur kan dom passa på din? |
|
|
Original säger dom flesta. Jag åkte dock till Biltema och köpte deras vattenavvisande blad i lämpliga längder. Sen plundrade jag dom på gummibladen och flyttade över till BMW:ns torkare. Fungerar perfekt, torkar bra och är i det närmaste ljudlösa. |
|
| Länk | |
| Fick inte Biltema att passa. Kanske inte helt oväntat dock (avser bakrutetorkare touring) | |
|
Dom som är i länken, Dom passar väl till 100%? hade beställt från skruvat.se men dom passade ej, Som tur e passar dom till 406an:) |
|
| Köpte bmw orginal, jag menar dom håller ett gäng 1000 mil det är inget att "bråka" om =) | |
| Vad kostar dom? | |
| stanic dem passar 100% jag har köpt mina där. har för mig bmw tar drömpriser. | |
| Ok får väl testa dom,ja BMW är liite dyrare! | |
|
Länk Sådana här har jag haft sedan i höstas och de är bra. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Eh, nej! Det är ju flata jag har. Länk Nåväl, det är väl inte mycket som skiljer. Men de flata är bra. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Bmw, kostar runt 300 för bara gummit och 550 tror jag för hela kitet med armarna och allt. Inte direkt dyrt. |
|
| Då hamnar man nästan på samma pris med frakt osv | |
|
dom flata passar ju inte på någon e39a Lr? |
|
| Orginal! Mina byttes efter 7år 9000mil. De funkade helt perfekt tills de hastigt blev sämre och då bytte jag direkt då torkare skall vara perfekta tycker jag. Man kan dessutom köpa bara gummit på BMW! | |
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
På förenade bil i malmö tog dom 325kr för gummina fram |
|
Provar just Länk som nämndes ovan. Funkar till 100-110, sen lyfter dom från rutan på returrörelsen, tvärt emot vad Biltema skriver, tyvärr. Fästet passar inte på E39, man får fixa eget. Problemet med att byta enbart gummibladet är att leder osv i torkararmarna slits med tiden och blir glappa och ljudliga. Man måste byta kompletta torkare efter max ett gummibyte om det skall bli bra. FP |
|
|
Det är underligt, mina fungerar alldeles utmärkt och fästet var det inga problem med heller. Jag vill minnas att man var tvungen att klura lite på fastsättningen men det fungerade. Fast jag har iofs Länk och det kanske är någon skillnad mellan dessa och de du provar som inte syns förrän man öppnar förpackningen? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jepp, det är skillnad. Dina är högbyggda, av helgummi, möjligen med en ingjuten stålskena.. De som är i min länk är platta, av gummi och med en liten synlig stålskena i ryggen. Du har förmodligen även spoilerdelarna kvar också vilket jag inte har, därför får man göra eget fäste. Fördelen är att de knappt syns, stör inte blicken alls när de sveper, jämfört med de breda spoilervingarna, och är ljudlösa, kanske mest för att de är nya iofs. Synd att de torkar bra också, över 110... FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.