|
|
|
|---|---|
|
Hej nu lyser lampan för att bromsbelägg är slut och bromsvätskan. Har kontrollerat bromsvätskan och den är på rätt nivå. Så det blir nya belägg men nu undrar jag vart man ska köpa dem billigt för sist när jag byte fram på bilen som var 2009 så kosta det runt 1500 på bmw och det var lite dyrt. Har ni några andra tips på bra sidor eller ställen som säljer kan ni lämna en länk eller nått sånt. Men det borde ju vara beläggenbak eftersom de fram bytes sommaren 2009? eller blir de slut så snabbt byte även slitagevarnarkabel vid bytet eller vad säger ni gäller en 523ia e39 från 1997. är biltemas belägg bra eller är det skit? Tacksam för alla svar! / Henrik | |
| Biltemas funkar alldeles utmärkt. Tycker dem är bättre än många andra som kan vara upp till dubbla priset. | |
| Ja tema funkar fint. du har ju inte en bil du ska spränga ljudvallen me ;) | |
|
Jag köpte Zimmerman skivor & belägg från tyska ebay . 2500 för hela kitet, har inte monterat än men kan återkomma med rapport, tycker det var ett bra pris. |
|
|
Tycker biltemas belägg sotar något fruktansvärt samt så brukar de sakna antiskrikplattor så man måste komplettera själv. Samma med mintex från mekonomen. Kör själv bmw original eller andra märkesbelägg från ebay t.ex. |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Angående Mintex från Mekonomen så har de antiskrikplattor monterade (till E34 535i iallafall). Bytte bromsar runt Nov-2010 och köpte då Mintex från Mekonomen (till min E34 535i). Är helt klart nöjda med dessa. Just bromsdamm kan jag inte direkt uttala mig om men antiskskrikplattor hade iallafall samtliga bromsbelägg monterade på sig. Länk Länk Länk |
| någon som provat belägg från schmiedmann? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.