|
|
|
|---|---|
|
Har ofta sett att många här gillar att hålla bilen "ren" och att man max ska ha vita blinkers, fälgar och m3 speglar osv. Jag själv tycker att styling är oerhört snyggt, till en viss gräns dock. Överstylade bilar kan vara fulare än "original" , det är iaf min åsikt. Skulle vara kul att höra vad alla bmw fantaster här anser om styling. // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Styling har väl att göra med att få en bil som inte ser ut som alla andra, men lagom är alltid bäst tycker jag, jättevingar och annat är ju enligt min åsikt lite to much, fotade en S40 med halaballo jättevinge på semestern,det är svårt att hålla sig för skratt när man ser sånt,volvo betyder jag rullar inte flyger:)) Snyggt men inte vulgärt då är det helt ok tycker jag. Sen har ju alla olika åsikter om var gränsen mellan dessa går.Och styling är ju så mycket mera än platskitch,små detaljer som förgyller vardagen på ett trevligt sätt ska ju inte heller förringas. MVH Hasso |
|
Hej shu! Det där med styling är juh en liten smaksak, vissa föredrar helt orginal med gula blinkers orginal fälgar, inte sänkt och allt vad det nu heter. Men nu när det börjar bli ganska gott om M3'or i vårt avlånga land så vill man juh ha nått som utmärker sig lite över det vanliga. Men som sagt, att byta kofångare och börja kladda med färg på lister och andra plastdetaljer vet ja juh inte om ja skulle ge mig på, tycker att m3'an är väldigt "vacker" i formerna som den är så, näe ja vet inte..det är svårt det där. Min favorit bland m3'orna är nog denna om ja får säga mitt, mkt fin och välvårdad. Länk Bild35.jpg Själv ska ja inte göra så mycket mer än att hålla det skick som är på bilen, det enda ja kan tänka mig för tillfället är väl att byta ratt och kanske, kanske andra fälgar. Lycka till Shu! bara ja inte ser dig bland "plastingpadding volvo bilarna" på nått torg utanför en korvmojj! :) Mvh Johan |
|
|
Länk //Palle |
|
|
Hej clyzzon.. Håller med om att det är en smaksak, tycker själv att en helt original e36:a är rätt trist. Däremot m3:an är otroligt snygg som den är. En sån ska helt klart hållas original. Fälgar är det som jag skulle tänka mej byta om jag hade m3:a. Tycker e36:an däremot blir grymt snygg då den är nerlackad har ett par 17 tummare och vita blinkers. Fronten på e36:an tycker jag också är rätt trist, men jag har beställt en snygg front nu som är på lackning, får den om nån vecka. Får se om jag vill göra nåt mer med bilen sen. Men lite småfix ska det väl bli. Men några stora evovingar och dylikt har jag då inte tänkt sätta på bilen. Hehe, du kan vara lugn, har inte tänkt beblanda mej med några volvo raggare :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Jo föresten m3:an på bilden var grymt snygg...sådär dom ska se ut. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den var tokfin tittade länge på den,fälgbanorna var polerade på insidan också enlig min kompis som tittade extra noga. Sedan fanns det en AC schnitzer M3 som var enastående fin också kolfiberinsug mm.Finns bilder på den också MVH Hasso |
|
Vars ligger det där stället där dom där bilarna var och körde? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
Gelleråsen= Karlskoga MVH Hasso |
|
Shu! Det ligger i Karlskoga, och karlskoga ligger ca 6 mil från Karlstad och ca 3 från Örebro, nästan mitt i mellan! Va en trevlig träff, synd bara att inte vädret bjöd till på lite sol, men men..man kan inte få allt här i livet. Mvh Johan |
|
|
Synd bara att man bor i norrland, skulle va kul att testa köra lite på bana. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Shu: Du skulle hängt med oss den 24/6 när vi i Nord sektionen av BMW klubben åkte till Kemora i Finland och körde. Annars får du en till chans 24-25/8 när vi åker och hälsar på Norrmännen i Moirana. För du hänger säkert inte med ner till Knutstorp den 3-4/8 för klubbens stora träff. /Niklas, Kalix |
|
|
Koni: låter intressant, du kan juh lägga upp en tråd då det börjar närma sig. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Shu: det finns mer info på våran hemsida Länk //Niklas "En riktig motor suger" |
|
|
Tack för de berömande komentarerna om min svarta M3´a. Mvh Per, Kristinehamn... 2 mil från Karlskoga... P.S. Jag ska ut och skjuta lite nya bilder på bilen idag och lägga upp i läsargalleriet. Den finns redan där fast dock i "orginalskick". |
|
///M: Vad säger man om en sån bil MMMMMMMMMMMH. MVH Hasso |
|
///M...>>> Den var fin, ganska lik min fast jag har hoppat över kromet... Antar att du har 19"... Jag har likadana fast 18". Visst har du köpt den av en kille som heter Johan och kommer ifrån Vårgårda eller nått sånt? Jag var på väg att köpa den när den var till salu, men satsade på 3,2an istället.. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Jag vill också ha en m3:a..!! Visst hade du kromade m3 speglar på den? Koni: ska ta och kolla upp det där, så kanske vi syns på banan :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Bytte min gamla 325 E30 (finns också i galleriet) mot Johan´s hans M3… (+”lite” pengar). Jag har 8*19" med 235/35-19 runt om. Bilen är sänkt 40mm fram och 15mm bak med H&R fjädrar. Backspeglarna är original som jag fått kromade, samma med listen på bakluckan. Nya bilder och uppdaterad info ang. bilen kommer i galleriet snarast! /Per |
|
///M: har du kollat din mejl ?? du fick mina bilder på din bil från gelleråsen i orginalstorlek igår. MVH Hasso |
|
Har inte kollat min mail, ändrade mailadress från hotmail till swipnet idag. Ska in och kolla nu. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.