|
|
|
|---|---|
|
tvättade av bilen här om dagen till min förvåning hittade jag en heldel rost bla nederkant på dörr och lite på luckan över och under reg plåten. då det är galvad kaross har jag hört att det inte går att göra precis hur man vill då så jag undrar om någon har nått bra enkelt sätt för att få det att se hyffsat bra ut. | |
| Nederkant dörrar har säkerligen börjat under kittet över omvikningen på insidan. Bara att pilla loss kittet och kolla så att inte själva fogen har svällt (rost mellan plåtarna). Sedan blästring, syragrund, omkittning, filler, slipning, lackning och klarlack. Vem har sagt att livet är enkelt ;) | |
| Billigare och enklare att byta dörr om du hittar en felfri i samma färg. | |
|
Eller så skippar du galvningen och lagar som vanligt (om det bara är ytrost): slipa, rostskyddsfärg, vanlig bilfärg och klarlack /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Det är inte så att du har rostskyddsgaranti kvar? Vad jag har förstått av en del trådar här på forumet och även hört från bilverkstaden (BMW i Hackefors här i LKP) så är BMW ganska frikostiga med att fixa/byta de delar som har rostat. Bara du har garanti kvar. Bara en tanke... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.